سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمین زیرساخت‌های مسکن روستای بساب بافق در پیچ و خم قول‌های مسئولان

برخی از اهالی روستای بساب بافق سال‌هاست با وجود پرداخت هزینه‌های واگذاری زمین، دستگاه‌های خدمت رسان زیرساخت‌های برق و گاز آن‌ها را تامین نکرده اند.

محمد علی صمیمی فرماندار بافق گفت: قرار بود دستگا‌های خدمت رسان پس از محوطه سازی، زیرساخت‌های زمین‌هایی که به عنوان شهرک بنیاد مسکن نامیده می‌شود را در قبال پولی که از متقاضیان گرفته شده است، تامین کنند.

او افزود: شرایط واگذاری زمین در قانون مشخص شده است و با قیمت منطقه‌ای مناسب به متقاضیان واگذار و مبلغی هم که پرداخت می‌شود، برای عمران و آبادانی خود روستا است.

فرماندار بافق بیان داشت: ارائه خدئمات زیربنایی از قبیل آب و برق و گاز در اراضی واگذار شده توسط بنیاد مسکن، بر عهده دستگاه‌های خدمت رسان است.

صمیمی گفت: دستگاه‌ها محدویت شدید بودجه دارند و بنیاد مسکن نیز این هزینه‌ها را در هنگام تحویل، پیش بینی کرده است.

او ادامه داد: برخی از اقدامات و خرید تجهیزات به صورت مشارکتی انجام شده است، اما برای تجهیز فاز یک حدود ۳۰۰ میلیون تومان کمبود بودجه وجود دارد که از طریق اعتباراتِ در اختیار فرمانداری شهرستان، تامین می‌شود.

بخشدار مرکزی بافق نیز دراین زمینه گفت: تفاوت قیمت‌ها در طول فرآیند کار، اجرا را از عهده بنیاد مسکن خارج ساخته است، ولی تامین زیرساخت‌ها به عهده دستگاه متولی است.

او افزود: حدود ۹۰۰ میلیون تومان برآورد رد کلی بوده است که بخشی از آن پرداخت شده و بخشی هم مربوط به هزینه پیمانکار است که در این زمینه به دستگا‌های خدمت رسان، به شرط همکاری و اجرای تعهدات قانونیشان، کمک می‌کنیم.

انغوزه‌ای دهیار روستای بساب نیز گفت: برخی از متقاضیان حالا خانه هایشان را ساخته اند و برخی هم نیمه ساز و در حال تکمیل کردن هستند، اما برق و گاز و محوطه سازی ندارند.

او افزود: در فرمانداری بافق تفاهم نامه‌ای بین این ادارات بسته و کار بین آن‌ها تقسیم شده است که بخشی از هزینه‌ها را نیز متقاضیان پرداخت کنند، اما هنوز به جایی نرسیده است.

دهیار بساب گفت: در سال ۱۳۹۰ حدود ۳۷ قطعه زمین به مردم واگذار شد که شهرک بنیاد مسکن احداث شود، اما تا کنون زیرساخت‌ها اجرایی نشده است و چرا باید این موضوع آنقدر معطل بماند تا اجرای برق این شهرک که در آن سال‌ها با اعتبار ۸۰ میلیون تومان انجام می‌شده، اکنون نیاز به اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی داشته باشد.

روستای بساب مرکز دهستان سبزدشت بافق است که در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر بافق قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.