سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیرقابل تایید بودن انتقال منابع آبی برای رفع خشکسالی رودخانه‌ها

معاون منابع انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از غیرقابل تایید بودن انتقال منابع آبی برای رفع خشکسالی رودخانه‌ها و تالاب‌های کرمانشاه خبر داد.

فرحناز اقبالی کلهر معاون منابع انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در طبیعت رودخانه‌ها توان خودپالایی بالایی دارند و در رودخانه قره‌سوبا وجود بالا بودن میزان فاضلاب و کمبود آب هنوز موجودات زنده در آن زیست می‌کنند.

وی افزود: انتقال موجودات زنده رودخانه‌ها و دریاچه‌ها به محیط دیگر به منظور حفظ آن‌ها از نظر اکولوژیکی مورد تأیید نیست و طبیعت قرن‌ها است که در شرایط توالی، خشکسالی و حتی مرگ تمام موجودات زنده دوباره چرخه زندگی را برگردانده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر به منظور رفع خشکسالی از نظر زیست محیطی کار اشتباهی است چراکه خصوصیات فیزیکی و شیمیایی هر سراب و رودخانه با دیگری متفاوت است.

وی در خصوص مضرات انتقال منابع آبی، عنوان کرد: انتقال آب باعث برهم زدن طبیعت و ویژگی‌های زیست محیطی سراب‌ها و رودخانه‌ها می‌شود و باعث ایجاد پر غذایی اکوسیستم شده و تعادل اکولوژیکی منطقه را بر هم می‌زند و نه تنها مورد تأیید سازمان محیط زیستی کشور نبوده بلکه در تمام دنیا هم قابل پذیرش نیست.

اقبالی کلهر خاطرنشان کرد: در برخی موارد برای احیای رودخانه‌ها، تالاب‌ها و یا سراب‌ها از انتقال آب چاه استفاده می‌شود که کمترین میزان آلودگی را برای محیط جدید در پی دارد، اما از نظر اکولوژیکی باز هم مورد تأیید نبوده و تنها چسب زخمی برای یک زخم عمیق است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.