محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت:روزانه هزار پرواز آسمان ایران انجام می شود و افزایش پروازهای اروپایی و ایجاد مسیرهای جدید را در دستور کار خود قرار داده ایم و ستاد کل هم طبق اطلاع رسانی های انجام داده فضای ایران را در حوزه هوایی امن اعلام کرده است.
او گفت: افزایش تعداد پروازها به مقصد اروپایی و تاییده ایکائو هم نشان دهنده این موضوع است.
او درباره به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران درباره میزان تاخیرات به دلیل نقص فنی هم گفت: تاخیرات تنها به دلیل نقص فنی نیست بلکه آب هوا و سایر مسائل هم تاثیر دارد این در حالی است که ایران در حوزه تعمیرات قطعات و تعمير موتور هم با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان به خودکفایی رسیده ایم و از همه مهم تر هم در تهیهی روغن موتور هواپیما و شیشه هواپیما هم اخیرا دیگر وابسته به کشورهای خارجی نیستیم.
معاون وزیر راه وشهرسازی می گوید:۹۸ هواپیما در کشور داشتیم و هم اکنون تعداد هواپیمایی دست دوم ، کارگو و بیزنس ۱۷۵ فروند است که فعال در بخش هوایی است و نیاز فعلی ناوگان در کشور ۵۵۰ فروند است.
او گفت: سه هواپیما باری ۷۴۵ را کشور آمریکا ظرف مدت سه ماه تحریم کرد اما ایران با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان توانسته موتور و قطعات هواپیماهای روسی و غربی را تعمیر کرده است.
محمدی بخش درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما هم گفت: آخرین تغییر قیمت بلیت هواپیما در آذرماه سال گذشته بود که میانگین ۱۵ درصد کاهش داشته بنابراین بررسی ها و کارشناسی ها صورت گرفته و در جلسه شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهد شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آیین نامه حقوق مسافر تکميل شده و برای نهایی شدن باید به چند بخش ارائه و پاسخ آنها داده می شود و ظرف چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.
او گفت: در خصوص تیراندازی در بخش های هواپیمایی هیچ گزارشی تاییده شده ندارم و به عنوان مسئول کمیته صنعت هوایی هیچ یک از این موضوعات را تایید نمیکنم.
او گفت: تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیما تولید داخل در کشور به بهره برداری می رسد.