سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان خرابکاری در حمل‌ونقل ریلی خود را گردن روسیه انداخت

مقامات دولت آلمان مدعی شدند خرابکاری و تعطیلی سه ساعت در خطوط ریلی این کشور بر عهده روسیه است.

مقامات دولت آلمان مدعی شدند اختلال در سامانه راه آهن شهری این کشور عملیات خرابکاری بوده است که از سوی دولت‌های خارجی و روسیه حمایت می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، آنتون هوفریتر، یک نماینده حزب سبز در پارلمان آلمان، دولت روسیه را به خرابکاری سیستم قطار شهری آلمان متهم کرده است. وی ضمن اینکه روسیه را مسئول انفجار‌های نورداستریم معرفی کرده، ادعا می‌کند خرابکاری سیستم خطوط راه آهن بر عهده روس‌ها بوده است.

وی گفت: نمی‌توانیم رد کنیم که روسیه نیز پشت حمله به خدمات ریلی باشد. این حوادث هشدار هستند، چون آلمان از اوکراین حمایت می‌کند.

مسئولان دویچه‌بان اپراتور خطوط راه آهن شهری و بین شهری آلمان از عنوان خرابکاری در اختلال چند ساعته استفاده کردند و ولکر ویسینگ وزیر حمل و نقل نیز می‌گوید این عملیاتی عمدی و هدفمند بوده است.

طبق این سند، ادعا شده است که کابل‌های برق ارتباطی در خطوط راه آهن در ساحل غربی رودخانه راین و شرق برلین مورد دستکاری قرار گرفته‌اند.

اداره پلیس جنایی آلمان گفته است این حادثه بعد از انفجار‌های خطوط لوله نورداستریم ۱و۲ بین روسیه و آلمان رخ داده است. انفجار خطوط لوله گاز موجب بالا گرفتن تنش بین روسیه و آلمان شده بود.

شایان ذکر است با وجود افزایش تاخیر و لغو حرکت قطار‌های دویچه بان در سال‌های اخیر به علت افت زیرساخت ها، اختلال روز شنبه زنگ‌های هشدار را پس از تأکید ماه گذشته ناتو و اتحادیه اروپا بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های بسیار مهم در پی خرابکاری اعلام شدن علت توقف جریان گاز در خط لوله‌های نورد استریم، به صدا در آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
سرما خوردگی چطور