سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدارس به پایگاه هلال‌احمر تبدیل شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر در همه ‌مدارس باید یک پایگاه داشته باشد تا از طریق این پایگاه‌ها اهداف بشردوستانه و آموزش‌های امدادی را توسعه دهد

پیرحسین کولیوند  گفت: آموزش همگانی رسالت اصلی جمعیت هلال احمر است. اگر آموزش همگانی از پایه و از سنین کودکی آغاز شود، در بلند مدت جامعه‌ای داریم که مهارت‌های لازم برای مواجهه با انواع مخاطرات طبیعی و غیر آن را آموزش دیده است.

 وی با اشاره به جامعه هدف در موضوع تفاهم‌نامه هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش گفت: جامعه هدف ارائه آموزش‌های امدادی در مدارس، در وهله اول، حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز کشور هستند و در ادامه یک میلیون معلم نیز آموزش خواهند دید که این معلمان می‌توانند منشاء تربیت و مهارت‌آموزی بسیاری از افراد جامعه شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه وقتی مدرسه را هدف قرار می‌دهیم از والدین نباید غافل شویم افزود: اولیای دانش‌آموزان به عنوان هسته این جامعه هدف باید مدنظر قرار گیرند تا بتوانیم در راستای جامعه تاب‌آور، اهداف مستمر و مشخص داشته باشیم.

کولیوند با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای آموزش امدادی افراد از سنین خردسالی برای ایجاد جامعه تاب‌آور گفت: جمعیت هلال احمر در همه‌مدارس باید یک پایگاه داشته باشد تا از طریق این پایگاه بتوانند اهداف بشردوستانه و توسعه آموزش‌های امدادی را پای‌ ریزی کند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مجموعه جمعیت هلال احمر، محتوای مورد نیاز را برای فعال تر شدن این پایگاه‌ها آماده می‌کنند. از سوی دیگر استقرار این پایگاه می تواند در توسعه فعالیت‌های هلال احمر از جمله شناسایی دانش‌آموزان نیازمند و معرفی به خیرین موثر باشد. نگاه جمعیت هلال احمر باید نگاه جهانی به موضوعات باشد خصوصا در موضوعات آموزشی و تربیتی باید با مشارکت سایر جمعیت های ملی، هم افزایی و تعامل را افزایش دهیم.

برچسب ها: هلال احمر ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.