سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمی:

برای تکمیل راه آهن رشت _ آستارا حاضریم ساختمان وزارت راه و شهرسازی را بفروشیم

وزیر راه وشهرسازی گفت: تکمیل راه آهن رشت - آستارا را با جدیت دنبال می کنیم و حتی حاضر هستیم ساختمان وزارت راه وشهرسازی را برای آن بفروشیم.

رستم قاسمی  گفت: امروز یکی از موضوعات مهم جهانی، ترانزیت است و با توجه به شرایط منطقه ای و موقعیت سیاسی ترانزیت  و حمل ونقل یکی از موضوعات مهم  برای  توسعه کشور و صادرات و واردات است.

به گفته وزیر راه وشهرسازی،  روز گذشته جلسات کارشناسی همکاری های ترانزیتی برگزار و امروز هم  اجلاس عمومی برگزار شده و در سخنرانی  امروز  با وزاری ۶کشور  تصمیمات مهمی در حوزه کارشناسی گرفته شده  مقرر شد هر ۶ماه  یک بار برگزار شد.

او می گوید: ۴توافق در این اجلاس گرفته شده که عبارت است از دیجیتالی شدن مسیر گمرکات،  حل مسئله ویزای دست‌اندرکاران ترانزیت اعم از رانندگان و لوکوموتیو رانان که یک ساله صادر شود همچنين  یکسان سازی تعرفه ها بین کشورها و موضوع آخر توسعه بخش ترانزیت و افزایش حجم بار است که پیش بینی می شود با تکمیل زیرساخت ها و کریدورهای شمال_ جنوب وشرق _ غرب کامل می شود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: ایران ظرفیت بالا در این بخش دارد و در حوزه ترانزیت با تکمیل ۴ کریدور  شمال-جنوب  و شرق-غرب  می تواند  نقش تعیین کننده ای داشته است.

وزیر راه و شهرسازی  گفت: خط‌آهن ۹۰۰ کیلومتری رشت ـ زاهدان در دستور کار قرار دارد، علاوه بر این اصلاح کریدور شمالی اینچه‌برون ـ گرمسار نیز در دستور کار قرار دارد.

قاسمی گفت: اگر مانعی پیش نیاید تا یک ماه آینده قرارداد تکمیل خطوط ریلی در کریدورهای مهم داخلی با پیمانکاران ایرانی و خارجی امضا می‌شود. برای کوتاه کردن زمان فرآیند قرارداد را بین پیمانکاران حرفه‌ای توزیع خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی  تأکید  کرد: راه‌آهن رشت ـ آستارا را می‌سازیم حتی اگر قرار باشد ساختمان وزارت راه را نیز برای این کار بفروشیم و بعدازظهر امروز در رابطه با این پروژه با روس‌ها مذاکره می‌کنیم گرچه ۱۰ کیلومتر از ابتدا و ۱۰ کیلومتر از انتهای این مسیر کار شروع شده است.

قاسمی  گفت: شرایط سیاسی منطقه به‌نفع ایران است، با دوستان روسی توافق خوبی در ترانزیت کالا داریم در زمان حاضر این کشور ۳۰ میلیون تن ذغال و ۲۰ میلیون تن بار ترانزیتی دارد که می‌تواند از مسیر ایران برای جابه‌جایی آن استفاده کند.

او گفت: در بحث کریدورها مشکلی به‌نام تحریم نداریم.

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.