سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه‌های هفته اراک از زبان شهردار

شهردار اراک گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در راستای معرفی این شهر و پیشینه و تاریخ آن برگزار می‌شود.

کریمی شهردار اراک با اشاره به هفته اراک گفت : برنامه‌های ویژه‌ای در راستای معرفی این شهر و پیشینه و تاریخ آن، شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار اراک در زمینه‌های مختلف، معرفی صنایع دستی اراک و ابنیه تاریخی با مرکزیت بازار سرپوشیده برگزار خواهد شد.

کریمی افزود: این برنامه در دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه خواهد شد، بعضی از آن‌ها برای افزایش تعلق اجتماعی و نشاط شهروندی با استفاده از مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی شده است و علاوه بر آن فضاسازی محیطی نیز به شکل ویژه‌ای در طول هفته انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اراک، برگزاری تور اراک‌گردی است که از طریق فضای مجازی در اپلیکیشن طراحی شده است و در اختیار شهروندان و مسافران این شهر قرار خواهد گرفت، همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته اتوبوس‌هایی در سطح شهر پیش‌بینی شده است که به شکل فیزیکی تور اراک‌گردی را اجرا خواهد کرد.

شهردار اراک بیان کرد: نشست‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌های اراک برگزار خواهد شد که مسائلی همچون شخصیت تاریخی امیرکبیر، پیشینه شهر، بازار اراک و شکل‌گیری آن به عنوان یکی از شاهکار‌های معماری کشور، ورزش شهر، همچنین معرفی شخصیت‌های برجسته اراک در حوزه‌های مختلف را در برمی‌گیرد.

او گفت: طی سال‌های گذشته به دلیل اپیدمی کرونا، امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌ها با استفاده از مشارکت‌های مردمی وجود نداشت، اما در سال جاری با فروکش کردن این بیماری می‌توانیم ضمن رعایت موارد بهداشتی، برنامه‌های متعددی را با حضور شهروندان و در راستای افزایش نشاط اجتماعی تدارک ببینیم.

کریمی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی در سه نوبت صبح، عصر و شب پیش‌بینی شده است که مکان و زمان دقیق برگزاری برنامه‌ها در قالب یک جدول به اطلاع شهروندان خواهد رسید؛ البته این برنامه‌ها روز بیست‌وهشتم مهرماه با گلباران قبور شهدا و نواختن زنگ اراک در یکی از مدارس این کلان‌شهر آغاز خواهد شد.

۲۸ مهرماه سالروز به صدارت رسیدن میرزا تقی خان امیرکبیر که بزرگ مردی از دیار شهر هزاوه شهرستان است به نام روز اراک نامگذاری شده است و هفته منتهی به این روز هفته اراک نامگذاری شده است.

شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک جهت ارج نهادن به این روز مهم، هفته منتهی به این روز را هفته فرهنگی اراک نامیده و آنرا را با تدارک برنامه‌های مختلف فرهنگی، در دستور کار قرار داده اند.

برچسب ها: روز اراک ، هفته اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
خیابان های باریک اراک گنجایش این حجم از ترافیک را ندارند
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۱
ساخت مترو اراک شهر جدید مهاجران
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۸ مهر ۱۴۰۱
چرا تعریض و ۴ بانده کردن جاده حادثه خیز اراک ازنا متوقف شده است ؟
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۱
چرا فراکارت سازمان اتوبوسرانی راه اندازی نشده ؟
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۱
الان باید کارت عابربانکت رو بدی راننده اتوبوس و رمز کارتت رو هم جار بزنی تا هزار تومن از کارتت بکشن . مسخره تر از این اگر دیدید بگید بخندیم .
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۷ مهر ۱۴۰۱
به جای این همایش ها ، به فکر احداث خیابان ۵۸ متری اراک بعد ۱۷ سال باشید ، به فکر نوسازی و گازسوز کردن اتوبوس های فرسوده و دودزا ، به فکر توسعه فضای سبز و افزایش درختکاری...