سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی قزوین

۶ هزار تن به ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی قزوین افزوده شد.

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶ هزار تن به ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی استان با بهره برداری از طرح‌های جدید طی نیمه نخست سال جاری افزوده شد.

 افلاطونی افزود: در نیمه نخست سال جاری هشت واحد صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری انواع محصولات کشاورزی در استان قزوین به بهره برداری و تولید رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری صنایع تبدیلی به بهره برداری رسیده در این مدت یک هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم برای ۱۴۳ نفر بوده، تصریح کرد: توان جذب مواد خام کشاورزی در این واحد‌ها سالانه حدود ۱۴ هزار تن برآورد می‌شود.

این مسئول یادآور شد: از آنجا که توسعه صنایع تبدیلی به ارزش افزوده بخش کشاورزی منجر می‌شود و فعالیت‌های این حوزه را با توجیه اقتصادی بیشتری همراه کرده و قدمی قابل توجه در زمینه تامین امنیت غذایی به شمار می‌رود، از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می‌شود.

افلاطونی اظهار داشت: زمینه‌های مختلفی در حوزه صنایع تبدیلی در استان قزوین وجود دارد، به ویژه در محصولات باغی همچون زیتون و انگور و گیاهان دارویی نیازمند ایجاد صنایع تبدیلی مدرن هستیم.

۵۰ هزار تن به ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی قزوین افزوده می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در مدت یاد شده همچنین ۱۸ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال صادر شده است.

وی همچنین گفت: با بهره برداری از این میزان طرح ۵۰ هزار تن ظرفیت فرآوری با جذب ۶۰ هزار تن مواد خام به توان فرآوری محصولات کشاورزی استان قزوین افزوده می‌شود.

افلاطونی با بیان اینکه اشتغال پیش بینی شده برای طرح‌های جواز تاسیس صادر شده در زمینه صنایع تبدیلی ۳۲۱ فرصت شغلی است، افزود: در مجموع ۲۲ واحد صنایع تبدیلی طی یک سال گذشته در استان قزوین به بهره برداری رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه از پیشرفت حدود ۷۰ درصدی فاز دوم پایانه صادراتی محصولات کشاورزی قزوین که از سوی بخش خصوصی در شهرستان آبیک در دست احداث است خبر داد و گفت: این بخش شامل سردخانه‌های زیرصفر و بالای صفر درجه، انبار نگهداری محصولات کشاورزی، سورت و بسته بندی می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.