سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت توسعه تعاملات وزارت بهداشت و انستیتوپاستور ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در بازدید از انستیتو پاستور ایران با اعلام حمایت از تحقیقات پاسخگو و برنامه محور بر توسعه تعاملات این معاونت با انستیتو پاستور ایران تاکید کرد.

یونس پناهی در این بازدید گفت: تولید علم و فناوری یکی از سیاست‌های اصلی حوزه تحقیقات کشور است و در سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» مصمم هستیم که حمایت‌های خود را از انستیتو پاستور ایران بیشتر کنیم.

وی افزود: سیاست ما در قبال دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و فناوران، حمایت از فناوری منجر به تولید است و این موضوع با کمک به انستیتو پاستور ایران جهت حمایت از هسته‌های فناور و فناوران اجرایی، می‌تواند عملیاتی شود.

وی بر عدم موازی کاری در تولید توسط شرکت ها، موسسات و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: انستیتو پاستور ایران باید بازوی تولیدی و تحقیقاتی وزارت بهداشت باشد و ما از تحقیقات پاسخگو، برنامه محور و بر پایه عدالت و اخلاق حمایت می‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در انستیتوپاستور، انتظار داریم آموزش و تحقیقات در این موسسه با رویکرد مهارت آموزی به قوت دنبال شود.

انستیتوپاستور تلفیقی از دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز تولیدی است 

در این بازدید رییس انستیتو پاستور ایران گفت: انستیتو پاستور ایران تلفیقی از دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تولیدی و خدماتی است که در عرصه‌های مختلف نظیر تولید و تشخیص و کنترل بیماری‌های واگیر بازوی مهم نظام سلامت می‌باشد.

دکتر رحیم سروری بر لزوم توسعه همکاری انستیتوپاستور با معاونت تحقیقات وزارت بهداشت برای انجام مطالعات ماموریت محور تاکید کرد و توسعه تعاملات بین المللی را مخصوصا در حوزه تحقیقات و آموزش به عنوان یک راهبرد انستیتو اعلام کرد.

انتقال دانش تولید واکسن در کمتر از یک سال

دکتر دلارام درود، معاون تولید انستیتو پاستور ایران، نیز گزارشی از فعالیت‌های تولیدی و فناوری‌های منجر به تولید انستیتو پاستور ارائه کرد و در خصوص واکسن پاستوکووک اظهار داشت: انتقال دانش تولید این واکسن در کمتر از یک سال، یک رکورد در حوزه تولید واکسن محسوب می‌شود.

وی همچنین در مورد موضوع تولید و انتقال دانش واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس هم توضیحاتی ارائه کرد.

در این بازدید همچنین تعدادی دیگر از مدیران انستیتوپاستور و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و مدیران گروه‌های تحقیقاتی نظرات خود را در مورد موضوعات تحقیقاتی و فناوری مطرح کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.