سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینه اشتغال ۲۸۰۰ مددجو در لرستان فراهم می‌شود

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: امسال زمینه اشتغال ۲ هزار و ۸۰۰ مددجو فراهم می‌شود و تاکنون اشتغال ۶۷۰ نفر تحقق پیدا کرده است.

همایون عمودی‌زاده مدیرکل بهزیستی لرستان اظهارداشت: در لرستان پنج هزار و ۱۰۰ مددجوی پشت نوبت داشتیم که خوشبختانه تمامی این مددجویان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند و اکنون هیچ مددجوی پشت نوبتی در استان نداریم.

او افزود: از سال ۱۳۹۶ تا پایان سال گذشته، ۹۵۶ زوج کمک هزینه جهیزیه را دریافت نکرده بودند که خوشبختانه کمک هزینه همه این زوج‌ها نیز پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان در رابطه با ایجاد شغل برای معلولان و فرزندان زنان سرپرست خانوار در استان، عنوان کرد: برای اشتغالزایی معلولان و فرزندان زنان سرپرست خانوار، سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده بود که آن را به ۲۸۰ میلیارد تومان ارتقا دادیم و هدفگذاری ما این است که امسال دو هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد کنیم که تاکنون از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ اشتغال نزدیک به ۶۷۰ نفر تحقق پیدا کرده است.

او در رابطه با سازماندهی و توانمندسازی کودکان کار بیان کرد: در زمینه کودکان کار یک مرکز داریم که بحث ساماندهی آن‌ها را انجام می‌دهد که از نظر توانمندسازی و صیانت خانواده‌های آن‌ها را شناسایی می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: برای کودکانی که خانواده‌های آن‌ها نیازمند هستند با دستگاه‌های اجرایی همکار مانند کمیته امداد ارتباط برقرار می‌کنیم که خانواده آن‌ها تحت پوشش قرار گیرد و اگر نیاز به آموزش و مهارت‌های زندگی داشته باشند، آموزش خود و خانواده‌های آن‌ها را انجام می‌دهیم و در بحث مهارت آموزی نیز به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند تا آموزش‌های لازم را فراگیرند همچنین تسهیلات اشتغال‌زایی کم بهره به خانواده‌های آن‌ها پرداخت می‌شود.

 

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغالزایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.