سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۰ درصد مدارس استان قزوین مقاوم هستند

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: حدود هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این فضا‌ها مقاوم هستند.

ابراهیم سعادت‌فر مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت:حدود هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این فضا‌ها یعنی تعدادی بالغ بر ۸۰۰ فضا مستحکم هستند و مابقی فضا‌ها نیازمند مقام‌سازی، تخریب و بازسازی دارد که این مسئله نیز در دستور کار ما قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار انجام می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: حدود ۲۰ مدرسه کانکسی وجود دارد که از این تعداد ۴ کانکس از جمعیت بالاس ۱۰ نفر برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: در سال جاری با اجرای طرح شهید پناهی سازماندهی فضا‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود ۴ فضای آموزشی کانکسی که جمعیت بالای ۱۰ نفر دارند تا پایان سال جاری مجهز شده و اقدامات جابجایی در این مدارس انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: به علت تأخیر در تخصیص اعتبار، استاندار در حوزه ۲۵ مدرسه‌ای که برای تجهیزات به هزینه نیاز داشتد ورود پیدا کردند و با اعتبار تخصیص یافته این مدارس نهایت تا پایان مهرماه آماده بهره برداری خواهند شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین بیان کرد: اولویت ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی با مناطقی است که از تراکم بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: طرح تخریب و بازسازی مدارس و طرح استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مبنی بر حذف بخاری‌های غیر استاندارد از جمله طرح‌های سازمان نوسازی است.

این مسئول تاکید کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه طرح سیستم‌های گرمایشی بوده و طرح‌هایی مانند سالن و فضا‌های ورزشی، فرهنگی، کانون‌ها و استخر در دستور کار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: بیشتر اقدامات نوسازی، ساخت و توسعه مدارس به همت خیرین است چنانچه گاهاً خیرین هزینه صفر تا صد تکمیل پروژه را به عهده می‌گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.