سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس عالی شورا‌های کشور مطرح کرد؛

فقر و فقدان آموزش، اولین مشکل شوراها در کشور

سردار سروری گفت: اولین مشکل شورا‌های کشور فقر و فقدان آموزش است و این مجموعه باید در موضوع آموزش و تکالیف خود، آشنایی بیشتری داشته باشد.

همایش شورا‌های اسلامی شرق استان کرمان با حضور سردار سروری رییس شورا‌های کشور و نایب رییس شورای شهر تهران در بم برگزار شد.

سردار سروری، رییس عالی شورا‌های کشور و نایب رییس شواری تهران و نایب رییس اعتلاف انقلابیون در این همایش گفت: توفیق حضور در استان کرمان و مردم شهید پرور این استان و بم را داشتم و از اینکه به عنوان شهروند افتخاری بم از سوی مسئولان این شهرستان انتخاب شده ام، از آن ها  قدردانی می کنم. 

او افزود: تمام توان و تلاش خود را برای حل مشکلات شرق استان کرمان و شهر بم انجام می دهم.

سردار سروی بیان داشت: جامعه شورایی کشور با ۱۲۶ هزار نفر، پیگیر مشکلات شورا‌های کشور است و تلاش می کنیم در دیدار‌های استانی در کل کشور با همه جامعه شورایی بخش روستا، شهرستان و استان مشکلات، نیاز‌ها و پیشنهادات را منتقل و مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم و برای کاستی‌ها تصمیمات لازم‌ را بگیریم. 

او تصریح کرد: بین امکانات و شورا‌های کشور برای انجام ماموریت‌ها فاصله زیادی است و ما با ایثارگری تمام در کشور خدمت می کنیم و باید جامعه شورایی کشور تقویت شود تا بتواند خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشد. 

 رییس عالی شورا‌های کشور بیان داشت: اولین مشکل شورا‌های کشور فقر و فقدان آموزش شوراها است و شورا‌ها باید در موضوع آموزش و وظایف و تکالیف خود آشنایی بیشتری داشته باشند و بتوانند مصوبات لازم را مصوب و مشکلات مردم را حل کنند.

او افزود: باید توازون در جامعه شورایی به وجود آید و  دسترسی به مسئولان و محرومیت زدایی فراهم شود. 

نایب رییس شواری تهران بیان داشت: با وزارت کشور هماهنگ کردیم تا زمینه عدالت در توزیع امکانات و برخورداری جامعه ایرانی از همه ظرفیت‌ها صورت گیرد. 

او با بیان اینکه باید جامعه شورایی با ۳ قوه هر روز توسعه پیدا کند؛ افزود: جامعه شورایی هنوز به حد مطلوب نرسیده است و باید کاستی‌ها و کمبود‌ها بر طرف شود و در تقویت جامعه شورایی همه باید نقش موثری داشته باشند. 

حجت الاسلام دانشی، امام جمعه بم‌ در این همایش گفت: شرق استان کرمان شامل ۴شهرستان شرقی، بم، ریگان، فهرج و نرماشیر است و  محرومیت شرق استان کرمان باید به مسئولان منتقل شود.

 

او افزود: باید به موضوع محرومیت در استان‌کرمان به صورت  یکسان دیده شود و محرومیت مختص به یک نقطه از استان نیست؛ اما  شرق استان کرمان محرومیت بیشتری دارد.

تعهدی که از سوی شورای تهران در بم نیمه تمام ماند! 

منصور عزیز آبادی، رییس شورای عالی استان کرمان و رییس شورای اسلامی شهرستان بم نیز در این همایش با اشاره به اینکه امروز جلسه شورا‌های ۴ شهرستان شرقی استان کرمان با حضور مسئولان و سردار سروری نایب رییس شورای شهر تهران و رییس شورا‌های کشور در بم برگزار شد، گفت: در این همایش قرار شد مشکلات شهر‌های شرق استان کرمان بررسی و برای رفع این مشکلات برنامه ریزی شود.

او با اشاره به اینکه مشکلات شورا‌ها در استان کرمان یکسان است، افزود: در این همایش مواردی چون: ساختمان، خودرو و حق الزحمه کم شورا‌ها، مورد بررسی قرار گرفت.

عزیز آبادی بیان کرد: در زمان زلزله، شورای شهر تهران متعهد شده بود، پروژه تکمیل بهشت زهرای بم را انجام دهد و این پروژه نیمه تمام‌مانده است و از سردار سروری درخواست می‌کنیم به عنوان نایب رییس شورای تهران برای تکمیل پروژه بهشت زهرای بم کمک کنند.

او افزود: یکی دیگر از مشکلات شرق استان کرمان این است که طبق قانون ۵۳ باید عوارض در همان شهر هزینه شود؛ اما عوارض ارزش افزوده کارخانجات خودرو سازی بم در مرکز استان و به صورت تجمیع در کل استان تقسیم می‌شود و ما خواستار ارزش افزوده کارخانجات خودروسازی به بم و شرق استان هستیم تا محرومیت شرق استان حل شود.

در پایان این مراسم لوح شهروند افتخاری بم به سردار سروری اهدا شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.