مادر شاهیان رئیس جامعه هتلداران خراسانرضوی گفت: امسال در آستانه دهه آخر صفر برای افزایش هرچه بهتر کیفیت خدمت رسانی به زائران کنترل نرخ نامهها وسایر اقدامات نظراتی با تمرکز ببشتری انجام شد از جمله اقدامات حذف نرخ شناور در واحدهای اقامتی در زمان پیک و غیر پیک بودتشکیل تیم ویژه بازرسی برای رسیدگی به شکایت و ایجاد ۴پایگاه نظارتی در اطراف حرم باعث شد تخلفات در سطح هتلها و هتل آپارتمان به صفر برسد و رضایت زایر را به همراه داشته باشد.
او افزود: نرخ هتل برمبنای کیفیت خدماتی که به مهمان ارائه میدهد باید تعیین شود مسلما هتل پنج ستاره هزینه جاری وثابتش بیشتر از سایر هتل هاست و بر همین مبنا بابد نرخ محاسبه شود. اما این نکته حائز اهمیت است به دلیل رقابتی بودن این صنعت در استان نرخ هتلهای مشهد در مقایسه با یایر شهرهای کسور متعادلتر و مناسبتر است.
رئیس جامعه هتلداران خراسانرضوی با بیان اینکه ما ۱۳۸هزار تخت در واحدهای اقامتی داریم ادامه داد: اما در بعضی از ایام حجم ورودی زائر به پنج میلیون مهمی رسد و این درخور شان زائر امام رضا نیست که در چادر و یا حسینیه و مسجد اسکان کند.
مادر شاهیان بیان کرد: اگر ارگانهایی مرتبط نرخ عوارض و مالیات و هزینههای انرژی را برای جامعه هتلداری تسهیل کنند مسلما ورودسرمایه کذار به این عرصه بیشتر خواهد شد چراکه این ظرفیت در استان وجود دارد.
او تصریح کرد: ایجاد هتل اکنون صرفه اقتصادی ندارد و اگر کسی به این حوزه ورود میکند تنها عشق و علاقه است. هتلدار اگر سرمایه اشرا در بانک پس انداز کند و سود آن را بگیرد بیشتر برایش آورد مالی دارد پس باید از این صنعت حمایت شود و آن هم تنها با تسهیلاتی برای ورود سرمایه گذار به این حوزه است.
رئیس جامعه هتل داران با بیان اینکه باید مدت ماندگاری زائر را در مشهد افزایش دهیم تاکید کرد: متوسط ماندگاری زائر در مشهد تنها ۲روزاست که با توجه به ظرفیتهای گردشگری مشهد و شهرستانهای استان این ماندگاری را باید افزایش دهیم.
مادر شاهیان اظهار کرد: خانه مسافرها که از نظر ایمنی و کیفیت پایین خدمات معضلی برای صنعت هتلداری شدند که نیازمند حمایت تمام دستگاههای مربوطه است.