سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان حفاظت از کودکان:

نظام آموزشی‌ افغانستان در معرض فروپاشی است

بر بنیاد ارزیابی و تحلیل سازمان حفاظت از کودکان، بحران اقتصادی و بشری بر آموزش کودکان در افغانستان تأثیر گذاشته و برخی از کودکان مجبور به ترک مکتب شده‌اند.

بر بنیاد ارزیابی و تحلیل سازمان حفاظت از کودکان، افغانستان در فهرست کشورهایی است که نظام آموزشی‌ آن در معرض فروپاشی قرار دارد.

سازمان حفاظت از کودکان امروز (سه‌‌شنبه، ۱۲ میزان) نتیجه ارزیابی خود را از سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است.

یافته‌های این نهاد نشان می‌دهد که نظام آموزشی در افغانستان با خطر فروپاشی مواجه است.

این سازمان گفته است که سیستم آموزشی افغانستان از زمانی تسلط طالبان، بدتر شده است و آینده کودکان به‌ویژه دختران به خطر افتاده است.

به گفته این سازمان پس از دست‌یافتن طالبان به قدرت، دختران بالاتر از صنف ششم از آموزش محروم شده‌اند.

بر بنیاد یافته‌های سازمان حفاظت از کودکان، بحران اقتصادی و بشری نیز بر آموزش کودکان در افغانستان تأثیر گذاشته و برخی از کودکان مجبور به ترک مکتب شده‌اند.

سازمان حفاظت از کودکان گفته است که بحران آب‌وهوا حق یادگیری کودکان را بیشتر تهدید می‌کند زیرا رویدادهای آب‌وهوایی شدید به مکاتب آسیب می‌زند یا تخریب می‌کند.

این سازمان گفته است که شمار زیادی از کودکان احتمالا مجبور به ترک خانه‌های خود خواهند شد و تحصیلات خود را پشت سر می‌گذارند.

با این حال، طبق یافته‌های سازمان حفاظت از کودکان پس از افغانستان، کشورهای سودان، سومالی و مالی قرار گرفتند که سیستم‌های آموزشی آنها در معرض خطر فروپاشی قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.