سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه امنیتی اول مهر که رهبری اشاره کردند، چه بود؟

دشمن پس از شکست مجدد پروژه تابستان داغ در ایران در بستر نارضایتی‌های اقتصادی، اینبار سراغ اجرای یک پروژه جدید امنیتی رفت.

مهدی جهان تیغی فعال رسانه‌ای نوشت: کار دشمن نشستن روی زخم جامعه و حادثه آفرینی از طریق آن است و در این تردیدی نیست. در همه حوادث تلخ اجتماعی و سیاسی سال‌های گذشته دشمن ورود کرده است. در پرونده مهسا امینی میزان فعالیت دشمن بیش از حد معمول آشکار است، هزاران محتوا جهت دار منتشر کردند که به وضوح در آن از آشوب کشیدن کشور، اعتصاب، شکستن اقتدار امنیتی و انتظامی کشور، زیر سوال بردن اعتقادات اسلامی، تحریک به اقدامات تروریستی در شمال غرب و جنوب شرق کشور و سوریه‌سازی ایران دیده می‌‍شود.


بیشتربخوانید


حتی فیلم‌های آموزش ساختن بمب‌های دست ساز، نحوه شورش و اعتصاب و حتی معرفی نقاط و مراکزی که باید در اولویت اعتصاب قرار بگیرند و نحوه مقابله و آسیب رساندن به نیرو‌های امنیتی را عملا در رسانه‌های خود نمایش دادند که هیچ رسانه رسمی در جهان همچین کاری را نمی‌کند و تنها رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی چنین رویه‌ای دارند. اما شما به صراحت مشاهده می‌کنید که بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال دقیقا همین کار را می‌کنند و عملا مجری عملیاتی طرح از قبل برنامه‌ریزی شده اغتشاش در شب و اعتصاب در روز بودند و همچنان هستند. پروژه‌ای کاملا امنیتی که نقش این دو رسانه در آن هدایتگری و بسترسازی آن هست و یکی با صراحت بیشتر و دیگری به صورت تلویحی آن را اجرایی کرد و البته در همان گام‌های اول باقی ماندند.

اما دقیقا اینجاست که اهمیت نقش‌آفرینی خواص در این نوع بزنگاه‌های سیاسی و امنیتی خود را نشان می‌دهد. زیرا این طراحی‌ها برای آنکه در افکار عمومی اثر بگذارد نیازمند مواضعی از طرف خواص داخلی برای تکمیل پازل و معتبرشدن روایت آن‌ها در محیط داخلی ایران است. قضیه مهسا امینی را دوباره با دقت مرور کنید. دشمن نیازمند این بود که از همان ابتدا افکار عمومی بدون تحقیق و بدون معطل ماندن برای اظهار نظر مراجع قانونی باور کند که مرگ مهسا امینی یک قتل توسط نیروی انتظامی بوده است. برای معتبرسازی این روایت به شدت نیاز داشتند که در افکار عمومی ایران این نوع روایت از ماجرای مهسا امینی را در داخل معتبر شود و برخی از خواص ولو از سر دلسوزی این خدمت را رایگان و راحت برایشان انجام دادند.

اما رهبری فرمودند: «اگر قضیّه‌ی این دختر جوان هم نبود، یک بهانه‌ی دیگری درست می‌کردند برای اینکه امسال در اوّل مهر کشور ناامنی درست کنند.»

دشمن پس از شکست مجدد پروژه تابستان داغ در ایران در بستر نارضایتی‌های اقتصادی، اینبار سراغ اجرای یک پروژه جدید امنیتی از طریق شکاف‌های فرهنگی و اجتماعی رفت. از مدت‌ها قبل با کمک یک ضلع داخلی با تخریب و ایجاد شبهات فراوان بر‌ای گشت ارشاد که به نسبت دیگر ماموریت‌های پلیس از کوچکترین واحد‌های عملیاتی هست، به عنوان نقطه‌ای برای ایجاد حس نفرت از نیرو‌های انتظامی قرار دادند تا در بزنگاه بتوانند نیرو‌های تحریک شده انتقام جو خودجوش به همراه گروه‌های سازماندهی شده را به صحنه درگیری و بستر ملتهب ایجاد شده هدایت کنند. همچنین تلاش کردند دو قطبی کاذب باحجاب و بدحجاب درست کنند تا ابزاری شود برای به سرانجام رساندن پروژه امنیتی اصلی که از قبل طراحی کرده‌اند.

این در حالیست که روند علمی کشور گرچه با همت حاکمیت در ایام کرونا همچنا روند خود را ادامه داد، ولی با بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها در امسال سیر جهشی دوباره‌ای به خود می‌گرفت و این موضوع که یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های تقویت هرچه بیشتر ایران قوی است، تحملش برای دشمنان ایران سخت بود و هست. از سوی دیگر روی کارآمدن جریان انقلابی سبب بازگشت دانشگاه به جایگاه حل مشکلات کشور و فاصله گرفتن از محل نزاع‌ها و محل جولان جریانات سیاسی شد و این موضوع برای دشمن مطلوب نبود.

به همین دلیل برای دشمن اول مهر ماه و آغاز بازگشایی پرشور دانشگاه و مدارس پس از کرونا، زمان فرارسیدن هنگامه اجرایی کردن عملیات آشوب و اغتشاش و سرگرم‌سازی کشور به حوادث و حاشیه‌ها بود. اما وفات مرحوم مهسا امینی و بستر فرآهم شده پس از آن، سبب شد که پروژه آشوب در مهر ماه را زودتر از زمان تعیین شده شروع کنند. در هر صورت پس از خیابان، دانشگاه بستر اصلی اجرا و ادامه این پروژه ضدامنیتی هست و بخشی از قشر پیشرو دانشجو بیش از گذشته باید دقت کند که نا آگاهانه در بازی پیچیده امنیتی از قبل طراحی شده که موجودیت خود ایران را هدف گرفته، قرار نگیرند.

منبع: مشرق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
تمام اکانتهای توییتر که بیشترین لایک رو خوردن دقیقا از ۱۹ شهریور فعالیت خودشون رو آعاز کردن یعنی ۳ روز قبل مرگ مهسا ، رهبر درست فرمودن ایشون بصیرترین فرد مملکتند.
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
غرب و چند کشور اروپا اقتصاد و آموزش و به مدت ۲ و ۳ سال تا حدی فلج کرد

برای ایران هم جداگانه پروژه داشتند حالا هم دلشون نمیخاد ایران بعد غلبه کردن بر کرونا دوباره نفس بکشه

بعضی از احمق ها تو ایران اینو چرا درک نمیکنن و مجری رایگان شدند حتی با دلار ها اونها بار رایگان هستن درک نمیکنن وطن ارزشش ب اندازه مادرشون هس
احمق داریم تا احمق
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
باید به فکر جوانان باشید تفریحات و ازدواج وکار رو براشون فراهم کنید تا ایران گلستان شود
ناشناس
۰۵:۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
اگر رسانه ما در بحث فرهنگ سازی خوب عمل میکرد اینقدر تادان نمیدادیم رسانه ماخیلی ضعیف عمل میکنه
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
لطفا این توهم فتنه و دشمن را فراموش کنید . دشمن ملت ایران همین نظارت استصوابی شورای نگهبان است که اجازه ورود نخبگان و دگراندیشان به مجلس را نمی‌دهد. دشمن ملت ایران همین سهمیه های ناعادلانه کنکور سراسری است که باعث میشود فردی با رتبه ۲۴۰۰۰ در رشته پزشکی قبول می‌شود....
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
شما میگی: گشت ارشاد رو به عنوان نقطه‌ای برای ایجاد حس نفرت از نیرو‌های انتظامی قرار دادند
خب مگه مجبورتون کردن؟ گشت ارشاد نگذارید
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
گشت ارشاد برای اونیه که اول روسری شو بر می داره و امروز لخت شده .
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
من تا حالا ندیدم کسی لخت بشه ولی مطمئن باش اگه همینطور ادامه بدین این اتفاق خواهد افتاد
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
چرا وقتی نقشه دشمن از قبل میدونید مانع انجام اون نمیشوید این کار درستی نیست
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
حالا که شما ایقدر زرنگی نقشه بعدی دشمن رو تحلیل کن و راه حل بده?
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
باید قانون بررسی شود.
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
حضرت آقا فرمودند اعمال اینها زیر سئوال بردن اعتقادات اسلامی بود ..مسئولان فرهنگی عقب ماندند برای جبران باید انقلابی عمل کنند و بحث حجاب رو محکم پشتیبانی کنند و این واجب شرعی و قانونی را در جامعه پا برجا کنند
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مسوولین در مورد لزوم رعایت حجاب نباید کوتاه بیان .
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
اگه کوتاه بیان دیگه این انگلها فکر میکنن هرچیزی رو با اغتشاش میتونن بدست بیارن
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
نتزس تازه اول راهه :)
علی
۱۸:۵۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
اگر حجاب درمجلس تصویب شده است وبه صورت
قانون شده. باید به هرصورت قانون پوشش وحجاب در کشور اجرا شودوبا بی حجابی برخورد قانونی گردد
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خیلی چیزهای دیگر هم در مجلس تصویب شده و به صورت قانون درآمده اونها هم انجام نمیشه
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
بنظرت عاقلانه تر نیست که اگر مجلس قانون اشتباهی تصویب کرده اون قانون رو تغییر بده؟
Hhh
۱۴:۴۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
در دوران رضارخان هم بی حجابی قانون بوده؟؟؟