سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در گردشگری استان مرکزی

بخش خصوصی ۹ هزارو ۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان مرکزی سرمایه‌گذاری کرده است.

سیدحسن حسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با وجود فضای تحریمی و تهدیدات تحریم، در یک سال گذشته بخش خصوصی داخلی و خارجی ۹ هزارو ۷۶۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری استان مرکزی سرمایه‌گذاری کرده که پیش‌بینی می‌شود هزارو ۱۱۳ فرصت شغلی ایجاد کند.

او اضافه کرد: در طول سال گذشته ۵۶ مجوز تاسیسات گردشگری برای مجتمع گردشگری، هتل، متل، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری، سفره‌خانه سنتی، تاسیسات اقامتی و پذیرایی بین راهی، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی در استان مرکزی صادر شده است.

حسینی افزود: در طول یک سال گذشته از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲۳۴۵۸۴۳ میلیارد ریال به ۱۹۲ طرح گردشگری و صنایع‌دستی مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شدند.»

او اضافه کرد: در طول سال گذشته و امسال، استان مرکزی در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری شاهد افتتاح ۵ اقامتگاه بوم‌گردی، یک اقامتگاه سنتی در شهرتفرش یک مهمانپذیر و ۲ مجتمع رفاهی بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی بیان کرد: ۱۰ واحد از تاسیسات گردشگری استان از سال گذشته تاکنون استانداردسازی شدند و گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری دریافت کرده‌اند و تا پایان سال تمامی متقاضیان استانداردسازی خواهند شد.

او ادامه داد: تمامی واحد‌های خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در همه ابعاد اعم از اسکان، رفاه، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی و خدمات رفاهی و سرگرمی به صورت مستمر مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
سلام دره گردو مودر پنجعلی سراب عباس آباد پل دوآب و اطرافش و خیلی جاهای دیکه حتی داخل شهر اراک وجاهای دیکه اگهدهمجوره بهش توجه بشه میتونه قطب گردشگری بشه علاوه براون کاشت درختان کم آب اصلاح شده تعریض و زیبا سازی ورودی وخروجی های شهر ها و جلوگیری از ورودی خودروهای عبوری و به زیر زمین بردن قطار عبوری از اراک و انتقال وساخت ایستگاه جدید در اول یا آخر شهر و کاشت وگسترده درختان کم آب اصلاح شده و رفع آلودگی میتونه خیلی کارساز باشه ورودی و خروجی شهرها خیلی در دید گردشگر مهمم هست ایجاد آب نما وومکان زیبارومشخص برای تاکسی‌ها اتوبوس‌ها و سواریرهای بین شهری و تعریض ورودی ترمینال تهران وزیبا سازی و خیلی کارهای دیکه میتونه مفید باشه