سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم آمریکا برای ارسال راکت انداز‌های متحرک به اوکراین

آمریکا تصمیم دارد سامانه‌های متحرک پرتاب راکت را به اوکراین ارسال کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه از بسته ۶۲۵ میلیون دلاری کمکی آمریکا به اوکراین خبر داد و اعلام کرد انتظار می‌رود بسته کمکی امنیتی آتی برای اوکراین شامل چهار سامانه پرتاب سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (هیمارس)، مهمات، مین و خودرو‌های ضد مین باشد.

به گزارش این خبرگزاری، این بسته که انتظار می‌رود تا روز سه شنبه اعلام شود، نخستین بسته کمکی از زمانی است که روسیه برخی مناطق اوکراین را به خاک خود الحاق کرده است. پیشتر نیز در پی برگزاری همه پرسی‌های الحاق بخشی از مناطق اوکراین به روسیه، وزرای خارجه اسپانیا، اسلواکی و استونی سفرای روسیه را احضار کردند.

همچنین گفتنی است پیش از این لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با ادعای آنکه «اوکراین با استفاده از موشک توپخانه‌ای هیمارس (HIMARS) دینامیک جنگ روسیه و اوکراین» را تغییر داده است، گفت: «این درست‌ترین روش برای افزایش توانایی‌های نظامی اوکراین است که نیرو‌های اوکراینی آن را به کار گرفته‌اند. استفاده از هیمارس فرصتی برای اوکراین برای مانور بیشتر فراهم می‌آورد. من آن‌ها را برای حمله به گزینه‌هایی مانند انبار‌های لجستیکی و فرماندهی و کنترل که توانایی روسیه را از بین می‌برد، تحسین می‌کنم.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
روسیه هم باید موشکایی که بتونن واشنگتن و نیویورک رو بزنن به ونزوئلا و کوبا و بولیوی بده
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ مهر ۱۴۰۱
عالیه