سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرغامی در جمع خبرنگاران:

وزارت خارجه از میدان مشق می‌‌رود/ بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در کمیسیون دولت مصوب شد که ساختمان وزارت خارجه به جای دیگری منتقل شود و ساختمان در اختیار موزه ملی قرار بگیرد.

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: ما در یک سال قبل تلاش می‌کردیم تا فعالان صنایع‌دستی بیمهشوند. برخی از هنرمندان مستقل کار می‌کنند و کارفرما ندارند. بیمه شدن این افراد هزینه زیادی لازم داشت. رئیس جمهور موافقت کرد تا۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی بیمه شوند. معاونت صنایع‌دستیوزارتخانه مسئول پیگیری شد تا با برنامه‌ریزی دقیق، هنرمندانیکه در اولویت قرار دارند بیمه شوند.

به گفته وزیر میراث فرهنگی، در حوزه میراث فرهنگی یکی از خواسته‌های ما از رئیس‌جمهوری درباره توسعه موزه ملی ایران بود. موزه‌های کوچک استانی داریم که در نوع خود ارزشمند هستند. که در یک سال اخیر ۳۳ موزه افتتاح شده است، همچنین همچنین قراراست وزارت خارجه نیز به مکان دیگری منتقل شود. این موضوع در کمیسیون دولت تصویب شد. اگر این اتفاق بیافتد تا حد زیادی مسئلهموزه ملی حل می‌شود. رئیس‌جمهوری قول داد که برای وزارت خارجه ساختمان دیگری فراهم کند و این محل در اختیار موزه ملی قرارخواهد گرفت.

ضرغامی بیان کرد: سالهاست معتقدم فضای مجازی برای تقویت انقلاب اسلامی آمده است. حرف‌ها، شعارها و آرمان‌های انقلاباسلامی شفاف است، ما اصلا تعارف نداریم. از مدافعان درجه اول فضای مجازی هستم. من همه حرف‌هایم را در فضای مجازی می‌زنم. بنابراین من جزو مدافعان هستم و در شورای عالی فضای مجازی مواضعم صریح است،ولی به مصوبات آنجا پایبندی دارم اصلا امنیت با هیچ چیزیقابل مقایسه نیست، اما اگر کسانی بخواهند از این مسئله سواستفاده کنند و بگویند چون ما مخالف فضای مجازی هستیم و باید دنبال محدودسازی در سطوح وسیع‌تری برویم، حتما من جزو مخالفان هستم و با صدای بلند هم گفته‌ام.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.