سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیلی مطرح کرد؛

احتمال ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع دانشجویان بازداشتی

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از احتمال ورود این کمیسیون به موضوع دانشجویان بازداشتی خبر داد.

مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در پاسخ به پرسشی درباره تعداد دانشجویان بازداشت شده طی روز‌های اخیر با بیان اینکه «اطلاعی در این زمینه ندارم» اظهار کرد: در جلسات با وزرای مربوطه گزارشی اخذ خواهیم کرد و اگر نیاز به ورود کمیسیون باشد، قطعاً ورود خواهیم کرد، اما به هر حال روند قانونی نیروی انتظامی این است که یک استمزاجی می‌کند و این نباید به معنی توهین به دانشجو تلقی شود، همه چیز در آینده مشخص خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه ما محیط مقدسی است، گفت: دانشجویان ما عمدتاً دانشجویان انقلابی هستند و آینده کشور در دست آن‌ها است؛ حال ممکن است که عده‌ای در لباس‌های مختلف در قالب دانشجو در فضای دانشگاه هم اقدامات اغتشاش‌آفرین و هنجارشکنانه انجام دهند، اما ما باز حساب این‌ها را از دانشجویان خط امامی و خط ولایی‌مان جدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه «قطعاً کار قابل قبولی نیست که به نام دانشجو، دانشجو را لکه‌دار کنند»، افزود: دانشگاه محل اندیشه‌ها و رویش علم است و ما برای آن احترام قائلیم و هیچ کس نیز نباید حریم دانشگاه را ملجاء شورش‌ها و حرکات هنجارشکنانه قرار دهد و باعث شود این محیط علمی آسیب ببیند و مخدوش شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: آنچه برای ما خیلی اهمیت دارد آسایش و امنیت ملت است و اینکه هر کسی به هر نحوی بتواند در این امنیت خللی وارد کند، قطعاً مورد قبول ما نیست.

اسماعیلی گفت: آنچه که الان شاهدیم فوت خانمی به نام مهسا امینی است که این برای ما موجب تاسف و تاثر شد؛ ما ملت مهربانی هستیم و دوست نداریم که جان یک جوان این‌گونه از بین برود؛ حال اینکه عوامل چیست و چه اتفاقی افتاده؟ قابل بررسی است و قوای سه گانه نیز به موضوع ورود کردند. برخی بدون اینکه منتظر بمانند که مسئولان کشور موضوع را به سرانجام برسانند و نتیجه را به مردم اعلام کنند، اقدام به اعتراض کرده‌اند؛ معلوم است که این‌ها دنبال بهانه بودند؛ این اغتشاش و این همه خساراتی که به کشور وارد شده کار یک دوست‌دار وطن نیست؛ این‌ها عواملی هستند که مشخص هم شده که عوامل صهیونیست‌ها و منافقین بودند.

وی تاکید کرد: آنچه باید در اینجا تمییز قائل شویم و فرقی بگذاریم این است که توجه به مشکلات کشور با اغتشاش و تخریب متفاوت است؛ نباید عده‌ای این را بهانه قرار دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۱
متاسفانه برخوردای خیلی توهین امیزی با دانشجوها میکنن و طرز حرف زدنشون با دانشجوها خیلی زشته