سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام پناهی:

دستگاه‌ها از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری کنند

فرماندار رشت گفت: مسئولان و دستگاه‌ها برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها زنجیره تولید تا فروش را کنترل و ساماندهی کنند.

حمیدرضا امام پناهی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی تلاش هماهنگ مسئولان و دستگاه ها برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت‌ها و کاستن از فشار بر سبد هزینه خانوار را با کنترل و ساماندهی زنجیره تولید تا فروش خواستار شد.

او افزود: در مواردی مانند نوسانات بازار در زمینه عرضه بالاتر از قیمت مصوب مرغ و نبود نگرانی در زمینه تولید مرغ مورد نیاز استان و شهرستان، ضروری است تا دستگاه‌های متوالی با همگرایی و هماهنگی کامل در ایفای نقش هدایتی و نظارتی خود، در پایش توزیع و فروش مرغ با جدیت و دقت بیشتری عمل کنند.

فرماندار رشت تأکید کرد: به کارگیری ذره بین نظارتی دستگاه‌های متولی باید به گونه‌ای باشد که آثار آن در جامعه مشهود بوده و از افزایش خودسرانه قیمت‌ها جلوگیری به عمل آورد.

به گفته آقای امام پناهی، در تأمین، ذخیره و عرضه کالا‌های اساسی مشکلی وجود ندارد و نوسانات موردی بعضی از اقلام نیز به ثبات لازم خواهد رسید.

او جذب قریب به ۳۱ تنی مرغ منجمد از سهمیه رشت، در بازه زمانی ۲۰ شهریور تاکنون را ناکافی دانست و خواستار جبران عقب ماندگی در این زمینه و رفع موانع برای تحویل کافی و به موقع مرغ منجمد به فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای استان و این شهرستان شد.

فرماندار رشت جلوگیری از قطعه بندی مرغ در کشتارگاه‌ها و واحد‌های صنفی با هدف عرضه به بهای بالاتر و کسب سود بیشتر و همچنین جلوگیری از خروج بدون مجوز از مبادی استان را از ضروریات تعادل بازار مرغ اعلام کرد.

آقای امام پناهی تصریح کرد: از ابتدای شهریور تاکنون ۳۷۳ مورد بازدید از واحد‌های صنفی عرضه مرغ توسط اصناف انجام و منجر به احراز ۱۳ مورد تخلف به ارزش حدود ۹۷۶ میلیون ریال و تشکیل پرونده برای متخلفان شده است.

در جلسه قرارگاه امنیت غذایی با هدف بررسی وضعیت تولید، توزیع و عرضه اقلام خوراکی، مدیرکل پشتیبانی امور دام، معاون بازرسی اداره کل صمت، مدیران عامل اتحادیه مرغداران، تعاونی کشتارگران، زنجیره‌های تولید مرغ و رئیس بسیج اصناف استان نیز حضور داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.