سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۸ میلیون دلار کالای تولیدی خراسان جنوبی صادر شد

۴۸ میلیون دلار از کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی در ۶ ماهه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۵۵ میلیون دلار کالا از استان به خارج از کشور صادر شده که ۴۸ میلیون دلار از این صادرات به وزن ۳۹۴ هزار تُن مربوط به کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی و مابقی صادرات به وزن ۳۷۹ هزار تُن و ارزش ۲۰۷ میلیون دلار مربوط به سایر استان‌ها بوده که از گمرکات بیرجند، مرز ماهیرود و بازارچه‌های مرزی استان به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

او افزود: کاشی، صیفی جات، خرما، شمش چدن، کک متالوژی، زعفران، روغن، سوخت تقطیری، هیدرو کربن سبک، سیمان و گازوئیل عمده کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی است که به کشور‌های دیگر صادر شده است.

کوهگرد بیان کرد: در این مدت همچنین ۴ میلیون و ۶۲۲ هزار دلار کالا از جمله برنج، پنبه حلاجی شده و دانه‌ پنبه، فروسیلیکون تیتانیوم دار، سنگ تالک و رل کاغذ از کشور‌های آلمان، پاکستان، ترکیه و افغانستان به خراسان جنوبی وارد شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه گذشته همچنین ۶۴ هزار و ۱۶۶ تُن آرد، شکر، فوفل، گازوئیل ونخود از کشور‌های روسیه، هند، اندونزی، جمهوری اذربایجان و ترکیه از گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است که به لحاظ وزن ۴۲ درصد افزایش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.