سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور شناسنامه سلامت برای ۱۵۰ هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه در خراسان رضوی

تا کنون ۱۵۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان خراسان رضوی در قالب طرح سنجش سلامت نوآموزان موفق به دریافت شناسنامه سلامت شده‌اند.

جواد روحانی مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: امسال در قالب اجرای این طرح ۱۱۰ پایگاه سنجش در سطح خراسان رضوی برپا شد که تا امروز حدود ۱۵۶ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سنجش شده‌اند.

او افزود: پیش بینی می‌شود تعداد نوآموزان تا ۱۷۰ هزار نفر هم برسد که این به معنای بیست هزار نفر افزایش ورود دانش آموز پایه اول ابتدایی در استان است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به محدود شدن شمار پایگاه‌های سنجش سلامت در استان ادامه داد: پایگاه‌های مناطق دارای نوآموزان سنجش نشده فعال هستند که فعالیت آن‌ها تا ۱۵ مهر ماه خواهد بود.

روحانی بیان کرد: همچنین پیش بینی می‌شود تعداد ۱۲ هزار نفر دانش آموزاتباع خارجی جدید باید سنجش و در مقطع ابتدایی ثبت نام شوند که هنوز مدارک هویتی شان صادر نشده است.

او تصریح کرد: همچنین شمار جاماندگان از تحصیل هم بین ۴ تا ۵ هزار نفر هستند که باید مورد سنجش قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تأکید کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است که با کاهش سن افراد زیر پوشش، این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

هم اکنون خراسان رضوی دارای پنج هزار مدرسه در دوره اول و دوم ابتدایی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.