سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز جشنواره «سفر به دیار قومس» از روستای قوشه دامغان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری روستایی این شهرستان با عنوان «سفر به دیار قومس» در روستای قوشه خبر داد.

قاسمی  گفت: این جشنواره با همکاری بخشداری امیرآباد، شورای اسلامی روستاها و دهیاران بخش امیرآباد، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان و سایر نهادهای ذی‌ربط، چهاردهم و پانزدهم مهرماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های روستایی ضروری است، افزود: جشنواره‌ها، نقش قابل‌توجهی در توسعه صنعت گردشگری به ویژه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توانمندسازی منطقه در حوزه عشایری و دامی دارد و در برنامه ششم توسعه گردشگری کشور نیز به آن تأکید شده است.

قاسمی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هر چه بیشتر شهرستان دامغان و توسعه صنعت گردشگری بخش امیرآباد عنوان و اضافه کرد: زنده نگه‌داشتن آیین‌های کهن و اصیل گذشتگان، افزایش نشاط عمومی، تولید و عرضه صنایع‌دستی و سوغات منطقه و توسعه اشتغال با ایجاد کسب و کارهای کوچک، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سفر به دیار قومس است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های آیینی مانند آیین "حنابندان" و "نران"، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، ارائه محصولات بومی، اجرای برنامه‌های ورکشاپ صنایع‌دستی، اجرای موسیقی سنتی محلی منطقه و نی و دف محلی، چوب‌بازی، برگزاری مسابقه‌های متعدد شامل آواها و نواهای چوپانی، پخت غذاهای محلی، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.