سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسدودسازی ۴۷۵ حلقه چاه غیر مجاز در خراسان رضوی طی سال جاری

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۷۵ حلقه چاه غیر مجاز در استان مسدود شده، گفت: این آمار در هشت سال گذشته ۱۶ هزار حلقه چاه غیر مجاز بوده که با کمک تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و حمایت بخش قضایی توانستیم موفق عمل کنیم.

علیرضا طاهری، در جلسه طرح تحول آب استان خراسان رضوی اظهار کرد: در شرایط فعلی که استان با شرایط خاصی به لحاظ میزان ذخایر منابع آب در ۲ بخش سطحی و زیرزمینی قرار دارد، اجرای پروژه‌های طرح تعادل‌بخشی با کمک تمام ذی‌نفعان به ویژه خود کشاورزان و بهره‌برداران مهمترین راه گذر و پشت سر گذاشتن این شرایط خاص است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد چاه‌های استان مجهز به کنتور هوشمند شده، ادامه داد: اکثر چاه‌هایی که مجهز به کنتور هوشمند است، در مرکز رصد و پایش چاه‌های شرکت آب منطقه‌ای به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شوند.

طاهری خاطرنشان کرد: کنترل اضافه‌برداشت چاه‌های مجاز، رفع تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها، جلوگیری از آلودگی منابع آبی استان و انعقاد تفاهم‌نامه مشارکتی با ۲۶ تشکل در سطح استان از اقداماتی است که می‌تواند در مدیریت صحیح و برداشت معقولانه از منابع آبی بسیار حائز اهمیت باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت منابع آبی در استان و میزان نزولات جوی در سال آبی گذشته گفت: مهمترین و اصلی‌ترین راهبرد مدیریت آب در استان تعادل‌بخشی منابع آب است.

 وی خواستار تفویض اختیارات بیشتر از طرف وزارت نیرو در زمینه تعادل‌بخشی به استان شد و تاکید کرد: با تحقق این خواسته و با همکاری تمام حوزه‌ها به ویژه خود کشاورزان و بهره‌برداران خراسان رضوی الگوی موفق در نهادینه‌سازی طرح مشارکتی آب در کشور خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.