سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از فردا در یزد رنگی بالاتر از نارنجی نخواهد بود!

فصل جدید لیگ دو فوتبال از فردا با برگزاری مسابقاتی در نقاط مختلف ایران از جمله یزد، رسما آغاز می‌شود.

شاید بدبین‌ترین هوادار شهیدقندی تصورش را نمی‌کرد که باتوجه به بازی‌های خوبی که تیم یزدی در سه فصل لیگ دو انجام می‌دهد، در هفته‌های پایانی از صعود به لیگ یک باز می‌ماند، اما به هر حال فصل جدید لیگ دو فردا آغاز می‌شود آن هم با حضور شهیدقندی یزدی که به دنبال شکستن طلسم صعود به لیگ یک است.

اولین رقیب یزدی‌ها در این فصل لیگ دو، تیمی از استان کرمان با نام شهرداری بم است و از شهری می‌آید که همگان با ارگ زیبایش و نخل‌های بزرگش آن را به خاطر می‌آورند، اما فوتبالی‌ها این دیار را با فوتبال بانوان‌شان می‌شناسند که قهرمانی‌های بلامنازعی را با شهرداری و خاتون نصیب بمی‌ها کرده و آن‌ها را به مسابقات آسیایی نیز فرستاده است!

فوتبال مردان این شهر هرچند استعداد‌های زیادی دارد، ولی هرگز موفقیت فوتبال بانوان‌شان را نداشته؛ برای اثبات این ادعا کافی است یک جستجوی کوتاه در سایت‌های مختلف داشته باشید تا ببینید همه موفقیت‌های شهرداری به آخر فصل و فرار از سقوط به لیگ سه ختم می‌شود.

این عملکرد‌های نامناسب و البته مشکلات مالی مسئولان باشگاه شهرداری بم را مصمم کرده بود که امتیاز تیم‌شان را به فروش بگذارند، اما با پیدا نشدن مشتری دست به نقد و البته تقاضای زیاد مردم برای تیمداری، مسئولان شهرداری بم از تصمیمشان منصرف شدند و هرچند دیر، ولی خب تمرینات پیش فصل خود را آغاز کردند.

مدتی از تمرینات شهرداری گذشته بود که علیرضا آلبوغبیش سرمربی فصل گذشته یزدلوله به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد؛ آلبوغبیش که در آستانه صعود با یزدلوله به لیگ دو بود و با آن‌همه حواشی عجیب از یزد رفت، قطعا در بازی فردا مقابل شهیدقندی برای اثبات شایستگی‌هایش انگیزه‌های دوچندانی خواهد داشت.

البته آلبو تنها مرد باانگیزه‌ی خاص تیم شهرداری بم نیست و اسماعیل مژده، سهیل هزارجریبی، مهران غفوری و هادی ریش اصفهانی که همگی مهره‌های سابق تیم یزدلوله بودند در این دیدار به دنبال دفاع از حیثیت فوتبالی‌شان هستند؛ از سوی مقابل یک بازیکن بمی در ترکیب شهیدقندی با نام یاسر رحیمی قطعا دوئل شهیدقندی و شهرداری بم را دیدنی‌تر می‌کند!

همه به تفاوت قدرت دو تیم آگاه هستند بالاخص آلبوغبیش که جدا از آگاهی به قدرت تیم شهیدقندی یک مربی با اندیشه‌های دفاعی است و در میدان نبرد شهیدنصیری به دنبال دفاع و سپس چشم داشتن به ضد حمله است؛ در طرف مقابل، اما شهیدقندی آسیابانپور با بهره‌مندی از ستاره‌های بسیاری که دارد جز پیروزی در بازی اول به چیز دیگری فکر نمی‌کند!

آسیابانپور فصل قبل در نخستین فصل حضورش به عنوان سرمربی بهترین شروع یک مربی تیمی از یزد را داشت و توانست با چهار گل مهمانش عقاب تهران را بدرقه کند و این فصل هم جز شروع قدرتمندانه چیزی او را راضی نمی‌کند.

شهیدقندی دو فصل پیش هم با شهرداری بم هم‌گروه بودند و در یزد با این تیم مساوی کرد و در کرمان با دو گل از سد تیم شهرداری گذشت؛ با این توصیف شهیدقندی برای کسب نخستین پیروزی برابر بمی‌ها بی تاب است هرچند کاپیتان خود حمید عرفانی و مدافع خوبش یامین فلاح بویه را بعلت محرومیت انضباطی بازی فصل گذشته شهیدقندی و نود ارومیه در اختیار ندارد.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بازی شهیدقندی یزد و شهرداری بم از هفته اول لیگ یک، یکشنبه ۱۰ مهر از ساعت۱۶:۳۰ در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهیدنصیری برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.