سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم استفاده از ماسک در مدارس قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: رعایت نکات بهداشت فردی و استفاده از ماسک توسط دانش آموزان با توجه به بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش‌های حضوری الزامی است.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در پاییز و تداوم کرونا و شیوع آنفولانزا و همچنین حضوری بودن فعالیت‌های تربیتی و آموزشی در همه مقاطع تحصیلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کلاس‌های درس ضروری است.

وی با بیان اینکه تأمین سلامت دانش‌آموزان دغدغه آموزش و پرورش است، اظهار داشت: به همین منظور کمیته سلامت در تمامی مدارس قبل از بازگشایی تشکیل شده و مدیران مدارس موظف هستند، شرایط مدرسه و سلامت دانش آموزان و معلمان را ارزیابی کنند.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: کمیته سلامت مدرسه نظارت مستمر داشته و نظارت‌ها توسط مراقبین سلامت در دستور کار قرار دارد و اگر دانش‌آموزی دچار سرماخوردگی یا مشکوک به کرونا بود، حتماً مانع حضور آن‌ها به کلاس‌های درس خواهند شد تا آسیبی به فرزندان و خانواده‌های آنان نرسد.

این مسوول افزود: با توجه به اینکه خطر انتقال کرونا در محیط‌های بسته از جمله فضای آموزشی بسیار زیاد است، به معلمان توصیه می‌شود در صورت نداشتن تهویه مناسب کلاس، برای استفاده از هوای آزاد، در و پنجره‌ها باز شود و تا حد ممکن فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

سیاهکالی مرادی با اشاره به بازدید‌های سرزده از مدارس شهر قزوین به خانواده‌ها اطمینان داد، حفظ سلامت دانش آموزان مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش در فرآیند یاددهی و یادگیری است.

وی شمار دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله را ۱۲۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد دانش آموزان دُز اول و بیش از ۹۶ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و هیچ گونه مشکلی در این خصوص نداریم.

استان قزوین دارای ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.