سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام مهری:

زکات به عنوان یک شاخص نظام ساز در حکومت اسلامی باید بیش از پیش تبیین شود

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: امروز جای شکرگزاری به جهت گامهای بلندی است که برای ترویج و تکریم فریضه عظیم الهی زکات برداشته شده است.

حجت‌الاسلام محمدطا‌ها مهری مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) روز پنجشنبه در جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در زنجان، گفت: علاوه بر آیات و روایاتی که در بحث عظیم فریضه الهی زکات بیان شده است، در این راستا پیام نورانی رهبری در سال ۱۳۹۶، امری مهم تلقی می‌شود که ایشان فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات را به عنوان یکی از بزرگترین توفیقات الهی و نشانه فضل و رحمت پروردگار به جمهوری اسلامی دانستند.

او  با اشاره به اینکه اهمیت والای این فریضه بزرگ که به طور مکرر در قرآن کریم و در کنار نماز از آن یاد شده است، ایجاب می‌کرد بسیار پیشتر به آن پرداخته شود، ادامه داد: با نگاهی به پیام رهبری می‌بینیم که مسئولیت ما در قبال فریضه عظیم الهی زکات بسیار سنگین است.


حجت‌الاسلام مهری با اشاره به اینکه کمیته امداد کشور به عنوان دبیرخانه شورای مرکزی زکات وظیفه جمع آوری، ترویج و تبلیع این فریضه را بر عهده دارد، ادامه داد: از ابتدای سال یکی از برنامه‌هایی که دبیرخانه شورای مرکزی زکات دنبال می‌کند برگزاری جشنواره‌های علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان‌های مختلف کشور است.

مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور ادامه داد: این جشنواره در زنجان به عنوان ششمین استان کشور برگزار شد و تا پایان سال در تمامی استان‌های کشور این مهم انجام خواهد شد تا بحث فرهنگ سازی و جریان سازی فریضه عظیم زکات را در کشور دنبال کنیم.

او با بیان اینکه در بُعد علمی و در پیام رهبری به موضوع پژوهش، معرفتی و ترویجی نیز تأکید ویژه‌ای کرده اند، گفت: در بُعد ترویجی دستور به نهضت احیا و ترویج زکات صادر کرده اند و در بُعد تکریمی وظیفه دانستیم مبلغین، مودیان تکریم شوند.

این مسئول هدف از تشکیل چنین جلساتی را فرهنگ سازی فریضه الهی زکات در جامعه عنوان کرد و افزود: هر چه توفیق بیشتری در فرهنگ سازی، ترویج، تبیین و جمع آوری زکات داشته باشیم نعمات مضاعف تری برای فقرا و نیازمندان خواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.