سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور مجوز احداث۵۴ اقامتگاه بوم گردی در لرستان

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مجوز احداث و راه‌اندازی ۵۴ اقامتگاه بوم گردی امسال در استان صادر شده است که ۲ مورد از این طرح‌ها همزمان با هفته گردشگری افتتاح می‌شود.

"اسکندر فلاح وند" معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: برنامه‌های هفته گردشگری از پنجم مهرماه جاری آغاز شده و تا یازدهم ادامه دارد که در این راستا ۲ اقامتگاه بوم گردی در ازنا و خرم آباد بهره برداری خواهد شد.

او با اشاره به تکمیل و افتتاح طرح زیرساختی دریاچه گهر در این هفته اظهار داشت: همچنین پروانه بهره‌برداری هشت واحد بوم‌گردی نیز صادر شده است و سرمایه‌گذاران بوم‌گردی از تسهیلات کم‌بهره روستایی بهره‌مند می‌شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری را توسعه اقامتگاه‌های سنتی و بوم گردی در سطح استان برشمرد و اظهار داشت: این اداره کل هر گونه همکاری را با سرمایه گذاران بخشی خصوصی در این خصوص خواهد داشت.

فلاح وند تصریح کرد: تور گردشگری دانش آموزان برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری، نقاشی کودکان، تجلیل از فعالان گردشگری و نواختن زنگ گردشگری از دیگر برنامه‌هایی است که طی این هفته برگزار می‌شود.

او گفت: اکنون ۱۰۲ هتل، مرکز اقامتی و بوم‌گردی با ظرفیت یکهزار و ۸۵۰ تخت خواب در این استان فعال است، ۵۸ مجتمع بین راهی و سفره خانه سنتی با ظرفیت ۳۶ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۶ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۴۲ اتاق و ۳۰۷ کف‌خواب در استان فعالیت می‌کنند.

بیش از ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در لرستان وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.