محسن رنجبر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: قطار شهری به عنوان زیرساخت حملونقل پاک در شهر اهمیت بسزایی دارد، به طوری که تمام دولتها در ادوار مختلف به این موضوع با تدوین قوانین و تأمین اعتبار ورود کردهاند.
او افزود: امسال برای انجام طرح های عمرانی قطار شهری به ۲،۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ظرفیت و درآمد شهر محدود است و مجبور هستیم برای ادامه پروژه از تسهیلات وام استفاده کنیم تا سرعت پروژه دچار مشکل نشود.
رنجبر ادامه داد: برای پروژه قطار شهری اصفهان در سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان اوراق مصوب در دولت و بودجه شهرداری مشخص شده است تا امسال هزینه شود.
معاون مالی اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه تأمین این مقدار اوراق مشارکت در تعهد دولت و شهرداری اصفهان است، تصریح کرد: دولت برای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۲۵ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت تأمین مالی میکند و در کنار آن و در بخش دیگر، اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی نیز پیشبینی کرده است که در مجموع این عدد ۲۷۵ میلیارد تومان میشود.
رنجبر با اشاره به قرارداد ۵۹۰ میلیون یورویی برای پروژه مترو معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان، گفت: این قرار داد منعقد شده است و برای شهر خوب است، اما باید به دنبال این باشیم که قانون به طور کامل اجرا شود و دولت نیز به تعهد خود بر اساس قانون مصوب عمل کند.
او با بیان اینکه شهرداری اصفهان بیشتر از ظرفیتی که در قانون به انجام آن متعهد شده، هزینه کرده است و همچنان هزینه میکند و بر این اساس از تمام منابع در دسترس بهره میبرد، اظهار کرد: امسال نیز ۶۰۰ میلیارد تومان برای اصفهان دیده شده است که این تعهد نیز میان دولت و شهرداری به صورت مساوی تقسیم میشود، اما این ارقام نمیتواند این پروژه سنگین را به نتیجه برساند.