سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت مخزن آب ۲۰ هزار مکعبی به همت خیّران دریانی

سه خیّر شهر دریان شهرستان شبستر با صرف ۳۲ میلیارد تومان یک مخزن آب ۲۰ هزار مکعبی برای مردم این شهر می‌سازند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مخزن آب گفت: ساخت مخازن ذخیره آب جزو ضروریات منطقه دریان بود که با کمک خیران در کمترین زمان ممکن احداث خواهد شد.

آقای محمد خانی افزود: هزینه ساخت این مخازن ۳۲ میلیارد تومان است که با کمک خیّران خانم نرگس صنوبری و آقایان علیقلی بنایی و اکبر شفایی اجرا و همچنین با چهار میلیارد تومان یک حلقه چاه در کنار این منبع آب احداث خواهد شد.

وی هدف از ساخت مخازن ذخیره آب را جلوگیری از هدررفت آب شرب و صرفه‌جویی در مصرف آب همچنین کمک به آبرسانی به چند روستای اطراف این شهر و پایدارسازی آب شرب در ا ین منطقه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: شرایط موجود منابع آب باید ما را به سمت دغدغه‌مند بودن در خصوص مدیریت مصرف سوق دهد، چرا که استان ما یکی از کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور است و به دلیل مصرف بالای همشهریان، دارای حجم آب تجدیدپذیر بسیار کمی بوده و روند مصارف آب در استان با محدودیت‌های ذاتی منابع استان منطقی نیست.

دریان با جمعیتی حدود چهار هزار و ۱۳۸ نفر یکی از شهر‌های آذربایجان‌شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان شبستر در ۲ کیلومتری شمال خامنه، هفت کیلومتری شرق شبستر و ۶۰ کیلومتری شرق تبریز واقع شده است دریان در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ خورشیدی با تصویب هیأت وزیران به شهر ارتقا یافت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.