سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز اعتبار ۵۴۵ میلیارد تومانی برای تکمیل آزادراه رشت

استاندار گیلان گفت: تکمیل باقیمانده آزادراه رشت – قزوین به اعتبار ۵۴۵ میلیارد تومانی نیاز دارد.

اسدالله عباسی استاندار امروز با همراهی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور از روند تکمیل آزادراه رشت -قزوین در قطعه منجیل بازدید کرد.

او از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای تکمیل این آزادراه خبر داد و افزود: مراحل تکمیل این آزادراه در ۲ قطعه الف و ب در حال انجام است.

استاندار گیلان به نیاز اعتبار ۵۴۵ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه اشاره و تصریح کرد: قطعه الف آزادراه به ۱۶۳ میلیارد تومان و قطعه ب به ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

آقای عباسی پرداخت معوقات کارگران را اولویت اصلی برای دستیابی به پیشرفت مناسب و شتاب بخشی به پروژه اعلام کرد و گفت: با تأمین اعتبارات مورد نیاز و تقویت اقدامات مجریان، تسریع عملیات این پروژه و جبران عقب ماندگی‌ها برای تکمیل و تحویل به مردم، مورد انتظار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم با اشاره به وقفه ایجاد شده در تأمین مالی اجرای پروژه آزادراه قزوین - رشت گفت: با رفع محدودیت مالی و اعتباری اجرای پروژه سرعت بخشیده می‌شود.

خیرالله خادمی، ۸ کیلومتر باقیمانده این آزادراه را گلوگاه ترافیک در ایام مختلف دانست و افزود: با بهره برداری از باقیمانده آزادراه بخش عمده‌ای از مشکل ترافیک شمال غرب کشور برطرف می‌شود.

او پیش از این هم (اردیبهشت ۱۴۰۱) در خصوص تکمیل آزادراه رشت – قزوین گفته بود: در تلاشیم تا این قطعه ۸ کیلومتری که در حال حاضر یک گره ترافیکی است، امسال افتتاح شود.

آزادراه رشت - قزوین به طول کلی ۱۳۷.۴ کیلومتر از مهمترین راه‌های کشور و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که به عنوان کوتاه ترین، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین مسیر حمل کالا بین ۲ قاره آسیا و اروپا محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.