سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار کشته‌‌های تیراندازی در مدرسه‌ای در روسیه به ۲۵ نفر افزایش یافت

یک روز پس از حادثه تیراندازی در مدرسه‌ای در مرکز روسیه، تعداد کشته‌شدگان از ۱۷ نفر به ۲۵ نفر رسیده است.

خبرگزاری تاس امروز (سه‌شنبه) گزارش داد تعداد قربانیان تیراندازی در مدرسه‌ای در مرکز روسیه به ۲۵ نفر رسیده که در این میان ۲۳ نفر کودک بوده اند.

به گفته مقامات روسیه، روز گذشته، یک مرد مسلح در مدرسه شماره ۸۸ ایژفسک، شهری در ۹۶۰ کیلومتری شرق مسکو تیراندازی و سپس خودکشی کرده است. شمار کشته‌شدگان در ابتدا ۱۷ نفر و تعداد افراد زخمی ۲۴ نفر اعلام شد.

کمیته تحقیقات روسیه فرد مسلح را آرتیوم کازانتسف ۳۴ ساله و فارغ التحصیل همان مدرسه معرفی کرد و گفت که او یک تی شرت مشکی با «نماد‌های نازی» به تن داشته است.

مقامات روس در حال تحقیق در مورد ارتباط ضارب با گروه‌های نئونازی هستند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته در بیانیه‌ای این اقدام خشونت‌آمیز را به شدت محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان و همچنین به دولت و مردم روسیه تسلیت گفت.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این تیراندازی را «اقدامی تروریستی» توصیف کرد و گفت ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه همه دستورات لازم را به مقامات مربوطه داده است. پسکوف روز گذشته به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور عمیقاً برای مرگ کودکان در مدرسه عزادار است».

گفتنی است، این مدرسه فعلا تخلیه شده و اطراف آن محاصره شده است. تحقیقات جنایی در خصوص این حادثه درباره اتهام و نگهداری غیرقانونی سلاح گرم آغاز شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.