سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادواره ۴۵۲ شهید سروآباد برگزار شد

یادواره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد با حضور مسئولان استان کردستان برگزار شد.

امروز یادواره ۴۵۲ شهید شهرستان سروآباد با حضور  مسئولان استان کردستان و اقشار مختلف مردم شهید پرور این شهرستان برگزار شد.

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جان افشانی‌های شهدا ایثارگران و جانبازان عزیز است که در راه حفظ نظام و انقلاب چیزی کم نگذاشتند.

او  با بیان اینکه شهیدان ما به عنوان اسطوره‌های بزرگ تاریخ باید به نسل‌های جوان و آینده شناسانده شوند، افزود: ما در استانی زندگی می‌کنیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک استان فرهنگی است پس باید قدر این ظرفیت را بدانیم و از آن برای توسعه استان استفاده کنیم.

او بر لزوم قدردانی از خانواده شهدا و تلاش برای ارائه خدمات بهتر به آنان تاکید و اضافه کرد: شهدای ما فقط به فکر عزت و استقلال این نظام و انقلاب بودند و اکنون وظیفه ما است که به فکر خانواده‌های آن‌ها باشیم.

سرهنگ محسن ایوانی، فرمانده سپاه شهرستان سروآباد هم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه ها، ایثارگری ها، رشادت‌ها و جان افشانی رزمندگانی است که جان خود را در راه استقلال و آزادی این مرز و بوم فدا کردند.

 او افزود: هفته دفاع مقدس بازخوانی دفاع ملتی است که خواهان زندگی شرافتمندانه بودند و اجازه ندادند دشمنان برای آن‌ها تصمیم بگیرند.

او ادامه داد: هفته دفاع مقدس یعنی اینکه همه ما مدیون خون پاک شهدا و ایثارگری رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها هستیم و امروز باید راه شهدا را ادامه دهیم و پاسدار نظام و انقلاب باشیم.

حسن زارعی، فرماندار شهرستان سروآباد نیز در ادامه این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امروز ما قدرشناس کسانی هستیم که مظهر اقتدار، عزت و افتخار بوده و آنان همان شهدای گرانقدر و والامقام هستند.

زارعی افزود: شهدای انقلاب اسلامی برای آنکه خون در شریان‌های انقلاب اسلامی جریان پیدا کند و انقلاب ضعیف نشود، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شربت شیرین شهادت را نوشیدند.

او ادامه داد: اگر امروز ما در جهان حرفی برای گفتن داریم و عزتمند و افتخار زندگی می‌کنیم و مهمتر آنکه باعث عزت و پایداری انقلاب اسلامی شده است، به برکت خون پاک شهدای والامقام است.

فرماندار شهرستان سروآباد گفت: امروز جنگ دشمنان با ملت ما جنگ روبرو و نظامی نیست بلکه جنگ فرهنگی است دشمنان امروز جوانان ما را هدف قرار داده اند، جوانان ما امروز در معرض خطرات و نقشه‌های شوم و شیطانی دشمنان قرار دارند و به مراقبت نیاز دارند.

او افزود: امروز دشمنان با ایجاد فتنه و آشوب قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی را دارند و وظیفه ما است که هوشیار و آگاه باشیم و فریب آن‌ها را نخوریم که بعدا پشیمانی سودی ندارد.

زارعی با محکوم کردن اغتشاشات اخیر کشور تاکید کرد: امروز ما با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنیم و سوگند می‌خوریم که اجازه ندهیم خون شهدا پایمال شود و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی از بین برود.

از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.