سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و صمت برای کنترل بازار لوازم التحریر

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از ورود وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و صمت برای کنترل بازار لوازم التحریر خبر داد.

مهدی اسماعیلی با انتقاد از گرانی لوازم التحریر همزمان با اول مهرماه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‎ها، اظهار کرد: فراهم کردن انواع نوشت افزار با قیمت مناسب که یکی از الزامات شروع سال تحصیلی است، وظیفه بخش‌های  مختلف دولت بوده که باید به آن عمل شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بر اساس گزارشات واصله قیمت نوشت افزار در بازار افزایش غیر قابل قبولی داشته است، ادامه داد: تهیه این وسایل و تأمین آن برای بسیاری از خانواده‌‎ها سخت شده و ما به عنوان کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را پیگیری کردیم.

وی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در آخرین نشست کمیسیون آموزش مجلس، اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت غیرقابل قبول نوشت افزار در نشست با وزیر آموزش و پرورش مطرح و مقرر شد وزیر آموزش و پرورش با هماهنگی وزارت صمت سریعاً به بازار نوشت افزار ورود پیدا کند تا این بازار تا حدی ساماندهی شود.

مهدی اسماعیلی با بیان اینکه پس از جلسه با وزیر آموزش و پرورش این موضوع از طریق وزیر صمت نیز پیگیری شد، گفت: وزیر صمت نیز عنوان کرد که در حال حاضر لوازم التحریر به میزان کافی در کشور وجود دارد و مشکلی از این جهت وجود ندارد، اما انتقاد ما به کمبود نوشت افزار در کشور نیست بلکه ما به قیمت بالای آن نقد داریم.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: نهایتا مقرر شد با هماهنگی بین دو وزارتخانه آموزش و پرورش و صمت، موضوع نظارت بر بازار لوازم التحریر در دستور کار دولت قرار گیرد و از ظرفیت نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات، برای برخورد با گران فروشان و کنترل بازار استفاده شود تا نوشت افزار با قیمت واقعی به دست متقاضیان برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
صالبرت
۰۵:۲۸ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
سلام . الان فکر اینو کردن که نظارت بکنن ؟ الان دیگه؟ دقیقه نودی یا بعداز دقیقه 90 بدرد چی میخوره؟ همه چی برعکسه با دیر متوجه میشن
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مثل همیشه مسئولین میزارن سودجویان منفعتشون رو ببرن بعد یادشون میوفته که باید کاری کنن.داداش مردم با بدبختی دفتر و قلم خریدن دفعه بعد زودتر از خواب بیدار شین.
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
تازه دو روز نشده که دخترم رفته مدرسه.معلمش هر روز یه لیست میده که فلان چیز بخرین.فلان بخرین. تخته وایت بورد کوچیک بخرین. یروز میگه کلاسور بخرین. یروز میگه برا خودتون ماژیک وات بورد بیارین... دفتر برای چی توی کیف بچه میذاریم؟ والا پول از کجا بیاریم این لیست های مسخره معلم را تهیه کنیم
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چرا وقتی کاغذ گران، روی گرانی کتاب و دفتر اثر دارد، وزارت اموزش و پرورش برای استفاده دوباره از کتابهای درسی که توسط بیشتر دانش اموزان نو نگهداشته می شود برنامه ای ندارد؟!؟
چرا جلوی موسسات کمک آموزشی که با چاپ انواع کتابهای پر زرق و برق و با موازی کاری با اموزش و پرورش، دانش اموزان و خانواده ها را به خرید انها می کنند و به گرانی کاغذ دامن می زنند کرفته نمی شود؟
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
یک خودکار از ۱۲ هزارتومان تا...اگر من دوتا بچه مدرسه ای داشتم والله نی گذاشتم بروند چون پول لوازم التحریر و مدرسه را ندارم کیف لباس سرویس کفش و...
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
خبر نگاران جوان، بیاید ی خبر در مورد اطلاعیه سنجش کنکور 1402 تهیه کنید، ی 4 تا سوال از این وزیر آموزش و پرورش کنید !
سایت سازمان سنجش ی اطلاعیه در مورد کنکور 1402 داده، حالا نه آموزش و پرورش پاسخگو هست نه سازمان سنجش ! فقط مردم رو به هم پاس میدن !
بچه های نظام قدیم نمره پیش دانشگاهی شون در کنکور محاسبه میشه ولی امکان ترمیم اون وجود نداره !
بچه های فنی و حرفه ای سابقه تحصیلی دروس عمومی در کنکور 1402 باید داشته باشن، در صورتی که امتحانات دروس عمومی در هنرستان به صورت نهایی برگزار نمیشه !
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
نوشدارو بعد از مرگ سهراب آیا این وزارتخانه ها اطلاع نمی دانند مدارس اول مهر باز می شود که حالا بعد ازخرید ملت ورود میکنند آخه چقدر باید همیشه اینقدر از قافله عقب بود . وقتی آموزش و پرورش اینقدر تعلل میکند جز وااسفا چه می توان کرد.
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مردم دیگه خرید شون رو انجام دادن. بشون بگویید بخوابن ورود نفرمایند
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
نترس جانم.هر روز معلم یه چیز جدید دستور میده که باید بخریم
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
خسته نباشن . به نظرم ی کم دیر ورود کردن!!! حالا که خیلی پدرها شرمنده بچه هاشون شدن دیگه ورود و خروج آقایان فایده ای نداره
ابوالفضل
۱۱:۴۵ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چه زود ورود کردید دیر نمی شد. خسته نباشید حالا دیگه برا چی ورود کردید. حیفه انرژی تون رو بزارید برا سال بعد
یوسفی فرد
۱۱:۴۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
مردم خریدهاشون رو کردن دیگه کی میخوان ورود کنن انشاءالله برای سال بعد حتما میخوان ورود کنن نمیدونم چرا فاطمی امین که اینقدر وزیر ضعیفی هستش رو برکنار نمیکنن
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
سلام ،

وقتی مداد کوچک می شد نمی شد با آن نوشت چون در دست جا نمی شد ،
برلی همین سر یک خودکار را بر می داشتیم ،
مداد کوچک را داخل آن می گذاشتیم ،
وقتی دراز تر می شد راحت می شد با آن نوشت ،

پیمان اشراقی.
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چرت و پرتا چیه
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
منم
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
همه خریداشون رو انجام دادن اینا تازه به فکر افتادن
نوش دارو بعد مرگ سهراب