سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز انتخابات زودهنگام پارلمانی در ایتالیا

مردم ایتالیا امروز صبح برای مشارکت در انتخابات پارلمانی در مراکز رای گیری حاضر شدند.

مراکز رای گیری در ایتالیا ساعت ۰۷:۰۰ صبح به وقت محلی (۵:۰۰ به وقت گرینویچ) برای انتخابات پارلمانی زودهنگام باز شد.

پس از استعفای کابینه به ریاست نخست وزیر ماریو دراگی در اواخر ژوئیه، شهروندان ۴۰۰ نماینده پارلمان و ۲۰۰ سناتور را انتخاب می‌کنند. دولت تا زمان تشکیل کابینه جدید به انجام وظایف خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اینکه تقریباً ۵۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند، انتظار می‌رود مشارکت بین ۶۵ تا ۷۰ درصد باشد، با این حال گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که مشارکت در چند ساعت اول کم بوده است.

ضرورت انجام سریع اصلاحات اقتصادی موردی بوده که این انتخابات را از جنگ جهانی دوم تا کنون به یکی از حساس‌ترین انتخابات ایتالیا تبدیل کرده است.

اتفاق دیگر احتمال زیادی است که اولین بار ایتالیا صاحب یک رئیس جمهور زن شود. به نظر می‌رسد یک زن به عنوان رئیس جمهور، در صدر ترکیب احتمالی دولت بعدی ایتالیا قرار گیرد.

به گفته کارشناسان احتمالا در این انتخابات دست راستی‌ها صاحب کابینه خواهند شد و خانم جورجیا ملونی کسی است که ایتالیایی‌ها به او چشم دوخته اند.

کارشناسان سیاسی می‌گویند باید ببینیم آیا راستگرا‌ها در ایتالیا اقبالی در این زمینه خواهند داشت یا خیر. حالا که همه چیز دارد به نفع خانم ملونی حرکت می‌کند و ایتالیایی‌ها برای آینده خود در نظرسنجی‌ها بیشتر به او اعتماد کرده اند. او اولین رئیس جمهور زن دست راستی در ایتالیا بعد از بنیتو موسولینی در ۱۰۰ سال قبل خواهد بود.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد چپگرایان در ایتالیا به رهبری آقای انریکو لتا کار سختی برای به دست گرفتن کرسی ریاست جمهوری آن کشور داشته باشند.

لتا اکنون پس از خانم ملونی در نظرسنجی‌ها در جای دوم قرار دارد. اولویت چپگرایان هم مسائل سیاسی است. در ایتالیا یک نامزد سیاهپوست به نام ابوبکر سوماهورو هم وجود دارد که از حزب سبز اروپاست و اصلیت او از کشور ساحل عاج است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.