سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن: همه‌پرسی روسیه در شرق اوکراین، هزینه‌های زیاد و فوری دارد

رئیس‌جمهور آمریکا برگزاری همه‌پرسی در شرق اوکراین برای الحاق به روسیه را «جعلی» عنوان و روسیه را به دلیل این اقدام تهدید کرد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به برگزاری همه‌پرسی در جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و مناطق زاپروژیا و خرسون برای الحاق به روسیه، مدعی شد اگر مسکو مناطق جدیدی از اوکراین را به کشور خود ملحق کند با «هزینه‌های شدید و فوری» مواجه خواهد شد.

به گزارش الجزیره، رئیس‌جمهور آمریکا برگزاری همه‌پرسی روسیه در شرق اوکراین را «جعلی» عنوان و ادعا کرد این اقدام، بهانه‌ای غلط جهت انضمام بخش‌هایی از اوکراین به فدراسیون روسیه با زور است.

بایدن مدعی شد: «ما با متحدان و شرکای خود برای تحمیل هزینه‌های اقتصادی بیشتر، سریع و شدید به روسیه کار خواهیم کرد. ایالات متحده در کنار شرکای خود در سراسر جهان در رد هرگونه نتایج ساختگی که روسیه اعلام خواهد کرد می‌ایستد.»

مناطق تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین شامل لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون رأی‌گیری در مورد الحاق به روسیه را روز جمعه آغاز کردند؛ این رأی‌گیری دقیقاً ۲ روز پس از دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر ایجاد بسیج نسبی و اعزام ۳۰۰ هزار سرباز دیگر به خط مقدم آغاز شده است.

گفته می‌شود این دستور پوتین با هدف خنثی کردن حملات احتمالی اوکراین پس از الحاق مناطق شرق اوکراین به روسیه صورت گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
تا دولت آمریکا کور بشه
ناشناس
۰۶:۲۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
آمریکا = دشمن دموکراسی در کشوراهای دنیا
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
الحاق سرزمین های اوکراین که تازه شروع کاره ... صبر کن تا حمایت رسمی ایران و متحدانش رو از این الحاق ببینی ... بزودی اروپا رو کوچک و کوچک تر میکنیم و از حامیان روسیه و سرزمین های الحاقی را به روسیه حمایت رسمی و علنی خواهیم کرد :)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۱
اروپا رو که نمیتونی کوچیکتر بکنی..