سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آموزش غیر حضوری مکمل تحصیل حضوری دانش آموزان است

یک استاد دانشگاه گفت: باید شرایط بهتری را برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید فراهم کنیم.

حسینی ارسنجانی گفت: نقش مشاور برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم در خصوص مشاوره‌های تحصیلی و انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است. آموزش‌های صرف که به صورت خشک ارائه می‌شدند با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا دانش آموزان راحت‌تر تحصیل می‌کردند. بنابراین ممکن است وضعیت مطلوبی در وهله اول برای این دانش آموزان فراهم نشود و اصطلاحا گریز تحصیلی داشته باشیم و اگر به خوبی مراقبت نکنیم ممکن است با ترک تحصیل دانش آموزان مواجه شویم.

او ادامه داد:‌ با توجه به این وضعیت بعضی از خانواده‌ها ممکن است به کلاس‌های خصوصی روی آورند که البته شاید مشکلی ایجاد نکند، اما باید همه جوانب با برنامه ریزی و فکر دنبال شوند. اگر مانند سال‌های نه چندان دور وزارت آموزش و پرورش وظیفه خود را به درستی انجام دهد می‌توانیم امیدوار باشیم شرایط مطلوب تری را برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

او تاکید کرد: مشکل این دوران زمانی کاهش می‌یابد که علاوه بر آموزش‌های جذاب به صورت عملیاتی اطلاعاتی را از طریق جزوه‌ها، فیلم‌ها و یا سایر امکانات برای دانش آموزان فراهم کنیم و می‌توان گفت علاوه بر آموزش حضوری لازم است مواردی را در وجه غیر حضوری نیز فراهم کنیم.

حسینی ارسنجانی افزود: شیوع کرونا کاری کرد که تمام پایه‌های تحصیلی از جمله متوسطه از لحاظ علمی حال خوبی نداشته باشند و این موضوع برنامه ریزی حداقل ۳ ساله‌ای را می‌طلبد تا شرایط به وضعیت سابق برگردد.

او گفت: بار‌ها مشاهده کرده ایم که دانش آموزان نگران شرایط خودشان هستند. پس باید از سویی به آرامش آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم و از سوی دیگر مانع ترک تحصیل و یا کند شدن روند آموزش شویم. به نظر می‌رسد که کرونا هنوز وجود دارد، باید به این موضوع نیز توجه کنیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم. فعالیت‌ها را به گونه‌ای دنبال کنیم تا میزان خلاقیت دانش آموزان کاهش پیدا نکند. بنابراین جا دارد مسئولان آموزش و پرورش به مقوله‌های مختلف بازگشایی مدارس بپردازند تا شاهد بهترین شرایط برای آموزش دانش آموزان خود باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
عجیب نیست که استاد دانشگاه در مورد گروهی نظر میده که حوزه فعالیتش نیست . لطفا اجازه بدید مشاوران مدارس که تجربه عملی دارند صحبت کنن. مثل اینکه یه معلم بیاددر مورد استاد دانشگاه و دانشجو اظهار نظر کنه.
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
برای دهه ۶۰ تی ها که برنامه ای نداشتید؛ برای این ها روزی ۱۰ دقیقه مفید فکر کنید با این همه سرمایه کافیه