سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته دفاع مقدس و برنامه های تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد برنامه های هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح این استان در جلسه با خبرنگاران رسانه های محلی با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: رژه اقتدار نیروهای مسلح، بازسازی عملیات الی بیت المقدس، یادواره هزار و ۵۲٠ شهیدتیپ ۴۸ فتح و شبهای شیدایی مهمترین ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سردار حکمتیان افزود: عزت، آبرو و اقتدار ایران اسلامی مدیون خون شهدا و از جان گذشتگی های رزمندگان است.

وی در خصوص مرزبانی نیروهای تیپ ۴۸ فتح ادامه داد: دلاورمردان این تیپ با وجود سن بالا و شرایط سخت خود، را مکلف کرده اند که با آموزش به مرزبان جوان در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه و در شمال غرب آذربایجان برای مقابله با کروهک‌های تروریستی، سوداگران مرگ، اخلالگران اقتصادی و قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه کنند.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ جمعیت مقام اول حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس را دارد ادامه داد: کهگیلویه و بویراحمد  ۴۳ هزار رزمنده و هزار و ۸۸٠شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۲٠ شهید استان مربوط به تیپ ۴۸فتح استان است ادامه داد: یادواره شهدای تیپ ۴۸در شب شهادت امام رضا (ع) بعد از نماز مغرب و عشا در دهکده دفاع مقدس پارک ساحلی یاسوج برگزار می شود.

سردار حکمتیان در خصوص بازسازی عملیات الی بیت المقدس افزود: این برنامه از ۳۱ شهریور ماه تا پایان هفته دفاع مقدس هر روز ساعت ۱۵ در پارک ساحلی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه عملیات الی بیت المقدس مربوط به آزاد سازی خرمشهر است گفت: این یکی از عملیات مهم بود که درسال دوم جنگ اتفاق افتاد.

سردار حکمتیان افزود: هر ساله این عملیات با حضور پاسدران برگزار می شد اما امسال از ظرفیت های مردمی و گردان های امام حسین(ع) در کنار پاسداران به مدت یک هفته استفاده می شود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان گفت: در شهرستان ها نیز یادواره شهدا برگزار می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.