سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 دستورات رئیس قوه قضائیه خطاب به دادستان‌های سراسر کشور در خصوص حوادث اخیر

محسنی اژه‌ای خطاب به دادستان‌های سراسر کشور پیرامون نحوه برخورد با عوامل اغتشاشات اخیر در راستای حفظ امنیت شهروندان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه طی تماس‌های جداگانه‌ای با دادستان کل کشور و مراجع قضایی ، خطاب به آنها دستور داد در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آن ها در سراسر کشور و مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه ای ، مخلان آرامش شهروندان و امنیت روانی مردم ، افرادی که به اموال عمومی و دولتی خسارت وارد کرده اند و در برابر پلیس تمرد میکنند، مرتبطین با سرویس های جاسوسی خارج از کشور برخورد بازدارنده طبق قانون صورت گیرد و در تکمیل و رسیدگی به پرونده های قضایی انها هم تسریع شود. 

رئیس قوه قضائیه تمام دادستان‌ها و مسئولان قضایی ذیربط در نقاط مختلف کشور را مکلف و موظف کرد، در این راستا بدون هیچ‌گونه اغماض و کوتاهی و در چهارچوب موازین قانونی اقدام کنند.

رئیس دستگاه قضا همچنین در این تماس‌ها با اشاره به شگرد دشمنان و عناصر وابسته به گروهک‌های معاند در برانگیختن هیجانات مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و تحریک احساسات آنها با ترویج شایعات و اکاذیب‌، به مسئولان قضایی ذیربط در سراسر کشور دستور داد، در مورد برخورد قانونی با منابع ترویج دروغ و شایعه هم اهتمام صورت گیردرییس عدلیه تاکید کرد: نباید اجازه دهیم دشمن با سواستفاده از موقعیت به وجود آمده بخشی از جامعه را که بر اساس شنیدن برخی از اخبار غیر دقیق، دارای سوال و مطالبه می باشند را مسئله دار و دارای شبهه کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۳:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
آقایان دستگاه قضایی، چرا برای دفاع از حق عموم مردم قبل از اینکه این ماجرا به آشوب و فتنه کشیده بشه وارد نشدید. چرا اجازه میدید برخی آشوب طلب وابسته به بیگانگان یا جوانان احساسی ، حق عموم مردم که حامی و مدافع نظام و خون شهدا هستند، پایمال کنند و احساس ناامنی رو گسترش بدن.
آقایان همین عموم مردم هستند که با بصیرت خود هر جا لازم شده از انقلاب دفاع کردند. حالا هم همین عموم مردم جمعه با حضورشون توی دهن همین عده قلیل میزنند. پس انتظار هم دارند که مجریان حاکمیت زودتر وارد عمل شوند.
ناشناس
۲۳:۳۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
تو این کشور کسی حق اعتراض کردن نداره تا ۴ نفره جمع میشن اعتراض کنن افرادی از خودت دولت میان با شعار دادن های ضد حکومتی و تخریب اموال عمومی به مردم عادی بر چسب اغتشاشگر میزنن و اونارو دستگیر کنن و مانع تجمعات اعتراضی بشن.
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۳ مهر ۱۴۰۱
باری کلا گل گفتی، حرف همه مردم رو زدی
ناشناس
۲۳:۲۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
او دقیقا از آشوب‌های داخل ایران که با برنامه ریزی برای نوجوانان توسط لیدر ها اتفاق افتاد کاملا خبر داشت یعنی روی این نسل کار کرده آنها را سگ باز کرده بی نماز کرده خانواده هم رها کرده و فساد مختلف مبتلا شده اسرائیل روی این دسته نوجوانان کار کرده و برنامه داره
ناشناس
۲۳:۲۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
پلیس مظلووووووم ملت جاهل چرا عقلتونو دارین دست ۴ تا بزدل ک فقط دنبال بهانه واسه گند زدن ب کشورن الان هزینه ی ای همه ویرانی رو کی میده؟ بی بی سی؟ یا شاهزاده پهلویه خرسو؟ پلیس مظلومو اتیش زدین شماها انسانین؟ اگر یه دکتر کوتاهی کنه میرین کل دکترارو میزنین؟ کی انقدر بی انصاف شدیم پلیس ک حقوق دریافتیش زیر ۱۰ تومنه و سر هر موضوع با ربط و بی ربط مضلومانه مورد حمله و اسیب قرار میگیره اسمش شده مزدور؟؟ ژست روشنعکبی گرفتین ولی مغزا انگار تعطیله
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
لعنت به این قوانین که به پلیس حکم تیر نمیده تا از شرمندگی این حرومی ها در بیان.
علی
۲۲:۴۹ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
مگه پلیس قصاب یا قاتله دور از جون
اون ها هم جوانان و بعضا نوجوانان هستند باید راهنمایی بشن نه کشته!!!!
یا حق
ناشناس
۲۳:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
اکی اکی اکی
احمد
۲۳:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
درود
ناشناس
۲۳:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
بعضی از نوجوانان کم سن وسال در این جریان مورد بهره برداری لیدرهای منافقین قرار گرفتن البته این نشان میده مدارس ما هم دنبال تربیت درست نسل انقلابی نبودن حتی مدارس دولتی که از درس هم خبری نیست فکری باید بحال معلمان دبیران و اساتید کرد که حقوق بیت المال را می گیرن ولی برای غیر کار می کنن
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
خسارت های وارده به بیت المال را باید آشوبگران پرداخت کنند
نادر پیری
۲۳:۰۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
سلام ما ایثارگران یادگاران جنگ تحمیلی اجاره نخواهیم داد هرکس هرکاری دلشان میخواهد
ناشناس
۲۲:۴۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
چرا معترضانی که به اموال عمومی خسارت می زنند در ایران اغتشاش گر نامیده می شوند که درست هم هست اما همین اغتشاش گران در غرب که ماشین آتش می‌زنند و به اموال عمومی خسارت می زنند توسط حکومت معترض خوانده می شوند.
ناشناس
۲۲:۳۸ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
ما ملت غیور ایران به کشورمون احساس تعلق و تعهد داریم و اجازه نمیدهیم عناصر اغتشاش و کشورهای بیگانه در اداره ی امور کشور عزیزمان اختلال ایجاد کنند و دخالت کنند.
ناشناس
۲۲:۳۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
برخورد با این اوباش باید بسیار بازدارنده باشد متاسفانه دادستان‌ها در خواب عمیق هستند و باید حرکت انقلابی از خود نشان دهند،این کسی که مسجد و قرآن را آتش می‌زند حکمش محاربه هست و باید سریع پاک سازی شود .
ناشناس
۲۲:۳۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
آقا یه موتور جستجو ایرانی معرفی کنید توی این شرایط اینترانت کارمون حل بشه ما ک همه وب سایت ها رو ادرسشون رو حفظ نیستیم
اطلاعیه صادر شود سریعتر
۲۲:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
باید زودتر اطلاعیه ای صادر بشه برای فریب خوردگان و لیدرها اگر دستگیر بشنوند قطعا خسارت به اموال یکی از موارد اتهامی است و اگر نوجوان باشن ولی و قیم او باید خسارت را بپردازد و خانواده امینی هم باید در دادگاه پاسخگوی این آشوب باشن
علی
۲۲:۵۳ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
عجب!!!! دیگه خانواده مقتولین باید جوابگو هم باشند
البته من کاملا مخالف این جریانات هستم ولی جوان این خانواده به ناحق مرده و باید پاسخگو باشند!!!
ناشناس
۲۲:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
تا حالا مدارا کردید اغتشاشگران جریح شدند همین امشب تمام بشه
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
این برخورد با دروغ ها و خبرسازی یکطرفه هست یا اونایی که در پست های دولتی و خبرگزاری ها دروغ میگن و اعتقادات مردم رو با اعمال خود دچار شبهه میکنند هم مورد تعقیب قضایی قرار میگیرن؟
ناشناس
۲۲:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
بجای گوش کردن به خاسته مردم اینترنت رو قطع میکنن کلا همیشه زمانی که مردم به چیزای اعتراض میکنن مسئولین میخان صورت مسأله رو پاک کنند
ناشناس
۲۲:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
دیگه مدارا بسته برخورد خشن وسریع لازمه
نوجوان فریب خورده1
۲۲:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
در این آشوب ها منافقین از نوجوانان خیلی استفاده کردن نوجوانی که تحت تربیت غرب خال کوبی کردن ظاهر شیطانی درست می کنند خانواده سگ باز و مادر هم ناخن کاشته نه غسلی نه حلال و حرامی متاسفانه آموزش و پرورش هم که ول کرده نقشه تربیتی را می شود همچنین اتفاقاتی که البته تکرار هم میشه این ریشه موضوع هست و اینکه وزرات اطلاعات هم جا موند با همه امکاناتش بر می گرده به کم‌کاری ها و تفکر وزیر اطلاعات
ناشناس
۲۱:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۱
بله این درسته باید از مردم در برابر اشرار دفاع کنید. اونم این مردمی که تو تحریم و جنگ و ترور همه جوره پای نظام و اسلام ایستادن و شهید و جانباز دادن. تو روز روشن تعرض میکنن به ناموس مردم، چادر و روسری از سر زن مردم می کشن وحشی ها. به اشد مجازات محکوم باید بشن تا دل خون مردم مسلمان آروم بشه.
محمد
۲۲:۵۵ ۰۱ مهر ۱۴۰۱
وای به حال ظالمین