سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امتیاز نهضت ملی مسکن به هیچ وجه قابل فروش نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: واحد‌های مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و حداقل تا پنج سال قابل واگذاری نیست.

مسعود بیات منش  مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام و امتیاز خود را در بنگاه به صورت قولنامه‌ای واگذار کرده اند اشاره کرد و گفت: واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا حداقل تا پنج  سال قابل واگذاری نیست.

او افزود: واحد‌های مسکونی مهر در عرصه دولت بوده و واگذار می‌شود، ولی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ما اجازه واگذاری واحد‌های مسکونی را نمی‌دهیم و ما نفر اول (صاحب امتیاز) را می‌شناسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه به ازای هر واحد مسکونی برای یک نفر به طور مستقیم و ۲ نفر هم به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: مقوله رونق اشتغال در بخش مسکن در استان قابل مشاهده بوده به طوری که در حوزه کارگران ساختمانی در این استان با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

بیات منش به اشتغال ایجاد شده در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: در استان برای حدود ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه پیمانکاران در پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ناگزیر از استفاده از ظرفیت کارگران ساختمانی استان‌های همجوار هستند، گفت: با توجه به حجم بالای ساخت و ساز‌ها در حوزه نهضت ملی مسکن با کمبود شدید کارگر ساختمانی در استان مواجه هستیم.

بیات منش با تأکید بر اینکه اشتغال در بخش مسکن اشباع شده است، افزود: کمبود کارگر ساختمانی باعث شده تا دستمزد کارگران به شدت افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه با کمبود شدید کارگر ساختمانی در شهر آببر شهرستان طارم مواجه هستیم، گفت: ابعاد این موضوع آنگونه است که در حال حاضر اکیپ آرماتور بند در شهر آببر وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از برنامه ریزی برای انعقاد تفاهم نامه برای صدور کارت‌های مهارتی برای سرناظرین کارگران ساختمانی در استان زنجان خبر داد و گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های خوبی تاکنون در حوزه تربیت و آموزش نیروی انسانی بخش ساختمانی انجام داده است و مهارت‌های لازم را ارائه می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.