سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۲۲ هزار امدادگر اعلام شد

سازمان جمعیت هلال احمر جزئیات تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ۲۲ هزار امدادگر را اعلام کرد.

سازمان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هر داوطلبی که از روز اول وارد جمعیت می‌شود تحت پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد. شرایطی هم از طرف سازمان بیمه‌گر و هم از طرف جمعیت برای بیمه کردن درنظر گرفته شده است.

 آموزش‌های امدادی در جمعیت هلال ‎احمر عموما مرحله‎ ای و در ۷ درجه امدادگر سه، دو، یک، نجاتگر سه، دو، یک و ایثارگر انجام می‌پذیرد. در چارت سازمانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتن برای امدادگران سطح یک به بعد انجام می‎شود؛ با یک حساب سرانگشتی تعداد افرادی که از نظر معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را دارند، حدود ۲۲ هزار امدادگر می‌شوند.

پوشش بیمه‌ای در دو فاز انجام می ‎شود، فاز اول توجه به معیشت امدادگران دارد، این که حداقل حقوق دریافتی به امدادگران پرداخت شود و فاز دوم هم تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفتن است که در توافق به آن تاکید شده است.

برخی از امدادگران اما هم‌زمان در شغل دیگری، معلم و یا مهندس مشغول به کارند و مسوولیت اجتماعی آن‌ها حکم کرده تا به صورت داوطلبانه کارهای بشردوستانه انجام دهند؛ مرادی‌پور توضیح می‌دهد که آن‌ها هم با توجه به مدت زمان شیفت و برنامه کاری که دارند، از خدمات بیمه‌ای امدادگری بهره‌مند خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.