سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز تمایل چین برای «اتحاد مسالمت‌آمیز» با تایوان

یک مقام چینی در بحبوحه تنش با تایوان اعلام کرد پکن تمایل دارد با تایپه اتحاد مسالمت‌آمیز داشته باشد.

«ما شیائوگوآنگ» سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پکن مایل است بیشترین تلاش خود را برای حرکت به سمت اتحاد مسالمت‌آمیز با تایوان انجام دهد.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، این مقام چینی طی نشست خبری در پکن در این خصوص گفت: «سرزمین مادری ما باید مجددا متحد شود. این امر غیرقابل اجتناب خواهد بود. دولت چین آماده است تا هرچه در توان دارد برای حصول اتحاد صلح‌آمیز را به کار بگیرد».

او با اشاره به تزلزل‌ناپذیر بودن عزم چین در حفاظت از قلمرو و سرزمین‌هایش، اعلام کرد البته تایوان می‌تواند نظام اجتماعی متفاوت از سرزمین اصلی داشته باشد، نظامی که در آن شیوه زندگی خودشان باشد از جمله آزادی مذاهب، ولی یک پیش‌شرط دارد و آن اینکه حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه‌ای حفظ شده باشد.

در حال حاضر تنش‌ها در تنگه تایوان بیش از پیش به دلیل مداخلات آمریکا افزایش یافته و چین که هشدارهای مختلفی صادر می‌کند، با مشاهده توجه نکردن تایوان و آمریکا به آنها دست به اقدام و مانور نظامی می‌زند.

در راستای حمایتی که آمریکا از تایوان دارد، «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، قصد دارد میزبان مانور‌های نظامی کشور‌های آبی اقیانوس آرام (Partners in the Blue Pacific / PBP) با هدف مقابله با چین باشد که از پنج‌شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.