سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاح در نشست خبرى مطرح كرد؛

ادعاىِ بدهىِ ۶ هزار میلیاردى سازمان تامین اجتماعى/ ٢٠ هزار دارایى در پایتخت ثبت شده است

معاون مالى و اقتصادى شهردارى تهران گفت: در حال حاضر ٢٠ هزار دارايى در پايتخت ثبت شده كه اين عدد تا پايان سال افزايش پيدا مى كند.

ابوالفضل فلاح معاون مالى و اقتصادى شهردارى تهران در نشست خبرى خود با اصحاب رسانه اظهار كرد: يكى از مهمترين موضوعات ما، فروش يا عرضه املاك در بورس است همچنين اصلاح ساختار مالي و محاسبانی شهرداري تهران هم با ايجاد خرانه واحد شروع شد كه از سال ٩٨ متوقف شده بود اما خوشبختانه ۴ گام به جلو رفتيم.

وى ادامه داد: در حال حاضر همه حساب هاي درامدي با حساب خرانه مرتبط شده است در سال جاری تمام دستگاه ها اين موضوع را اجرايی كردند كه اولين حسن آن شفافيت است.

معاون شهردار تهران اضافه كرد: در سال جاری تمام اعداد و ارقام حساب ها قابل ارائه و رصد است، از اسفند پرداخت متمركز حقوق را شروع كرديم و مشخص شد كه دريافتی ها و پرداختى ها چه مقدار است؛ متاسفانه متوجه شديم كه رقم پرداختی كمتر شده يعنی تحت عنوان حقوق مبلغی را اخذ مى كردند اما در جای ديگه هزينه می شد.

فلاح بيان كرد: در سنوات گذشته، وقتی به يك شركتی حقوق می دادند، آن شركت كسورات قانونی (ماليات) را پرداخت نمی كرد اما در حال حاضر از انباشت بدهی جلوگيری مى شود و در اين راستا حواله الكترونيک هم در حال انجام است.

وى گفت: در گذشته ما واحد منسجمی براي مديريت بدهی نداشتيم زيرا بدهی و طلب ما در شهرداری تهران متمركز در يك واحد نيست، هم اكنون طلب ثبت شده ما در دولت ٧ هزار و ١٠٠ ميليارد تومان است.

معاون شهردار تهران يادآور شد: بخش زيادى از طلب هاى سنواتى حل و فصل شده، سازمان تامين اجتماعی ادعای طلب ۴ هزار و ۶۰۰ ميلياردی داشت كه تا چند وقت پيش به به ۶ هزار ميليارد تبديل شد، اما ما با اسناد و مدارک اين ادعا را به هزار ميليارد تومان كاهش داديم.

معاون شهردار تهران بيان كرد: دارايی های ملكی را ثبت و ضبط كرديم، حدود ١٢ هزار و ٢٠٠ ملک در گذشته ثبت شده بود اما در حال حاضر ٢٠ هزار دارايى در پايتخت ثبت شده كه اين عدد تا پايان سال افزايش پيدا مى كند.

فلاح گفت: در گذشته ارجاء به كارشناس توسط افراد انجام مى شد اما در حال حاضر توسط سيستم انجام مى شود؛ كار ويژه ما مولد سازى دارايى ها بود ساز و كار را به به بازار سرمايه ( بورس كالا) برديم و دو ملک ظرف ١ ساعت عرضه شد.

پرداخت هزار و ۶۰۰ ميليارد تومان بابت بدهی های بانکی در سال ۱۴۰۱

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران گفت: اعتقاد داریم می‌توان تهران را با مشارکت بخش خصوصی آباد کرد و باید پروژه‌ها در بستر مطالعات صورت گیرد در رابطه با بودجه هم پیش بینی این است که با توجه به عملکرد امسال و زیرساخت‌هایی که فراهم شده است محقق می‌شود.

وی بیان کرد: تمام پروژه‌هایی که در پیش گرفته بودیم دارای مشکل بوده است اما ۷ پروژه حل فصل شدند که ۶ هزار میلیارد تومان در دست شهرداری تهران است.

فلاح تاکید کرد: خوشبختانه از ابتدای سال هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بابت اقساط و بدهی‌های بانکی پرداخت کرده ایم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.