سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ خانه تاریخی ارگ بم به مرکز اقامتی تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه خانه‌های ارگ بم به هتل تبدیل می‌شود گفت: تاکنون در این رابطه ۱۵ خانه تاریخی مرمت و احیا شده است.

فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۱ در جلسه کارگروه گردشگری استان کرمان گفت:در کرمان بنا‌های تاریخی و ارزشمند زیادی وجود دارد که تعدادی از آن‌ها ثبت ملی شده و تعدادی دیگر نیز به دلیل نبود دسترسی به مالک آن‌ها به حال خود رها شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: قانون، اجازه صدور پروانه ساخت به مالکان بنا‌های تاریخی ثبت شده را نمی‌دهد که این موضوع موجب شده برخی مالکان، به فکر تخریب و ساخت بنایی جدید بیفتند.

فعالی با اشاره به برخی اقدامات در خصوص احیا و مرمت بنا‌های تاریخی استان کرمان بیان کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته کاروانسرای وکیل کرمان تبدیل به هتل و حمام تاریخی ابراهیم‌خان نیز به موزه سیم و زر مبدل شده است و مجموعه وزیری کرمان نیز به عنوان جاذبه‌ای جدید در بین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دیگر استان خودنمایی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و پنجمین نمایشگاه ملی گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه از ۵ تا ۹ آبان‌ماه در کرمان برگزار می‌شود و امیدواریم در برپایی هرچه بهتر این نمایشگاه همکاری و مشارکت دیگر دستگاه‌های مرتبط را داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.