سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارک جنگلی خرماچال را نمی خواستند پس بدهند

پارک جنگلی خرماچال عباس آباد که به یک شرکت واگذار شده بود ۳ سال بعد از انقضای قرارداد با پیگیری قضایی بالاخره تعیین تکلیف شد.

سینا عبدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عباس آباد با بیان اینکه پارک جنگلی "خرماچال" در منطقه "لَنگا" با حکم قضایی از مجری پارک خلع ید شد، گفت: این پارک ۱۲ و نیم هکتار مساحت دارد که در ۱۳۸۸ پس از تشریفات قانونی و انجام مزایده برای مدت ۱۰ سال به یک شرکت واگذار شد.

او افزود: بر اساس کتابچه و پس از پایان مدت قرارداد ۱۰ ساله مجری حاضر به تحویل پارک مزبور در ۱۳۹۸ نشد و بنابراین اداره کل منابع طبیعی نوشهر طی طرح شکایت از مجری در شهریور امسال موفق به رای قطعی خلع ید این پارک شد.

عبدی گفت: با حضور نیروی انتظامی و نماینده دادگستری پارک خرماچال از مجری سابق بازپس گرفته شد و در حال حاضر حفاظت این پارک توسط این اداره انجام می‌گیرد.

هوشنگ شهنوازی معاون اداره جنگل کاری، پارک‌ها و دخیره گاه‌های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر نیز با تایید این خبر، گفت: کتابچه این پارک در حال به روز رسانی و مطالعه قرار دارد که پس از نهایی شدن از طریق آگهی به مزایده گذاشته می‌شود.

او افزود: این دومین پارک جنگلی است که امسال از مجری طرف قرارداد بازپس گرفته می‌شود.

شهنوازی گفت: پارک جنگلی چالدره تنکابن در منطقه دو هزار به دلیل اتمام قرارداد از مجری آن خلع ید شد و چندی قبل به آگهی مزایده گذاشته شد.

پارک جنگلی خرماچال در ابتدای جاده عباس آباد به کلاردشت و در کنار رودخانه کاظم رود قرار دارد.

غرب مازندران دارای ۱۷ پارک جنگلی است که ۱۵ پارک دارای قرارداد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.