سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز پاکبانان مشهدی برای نخستین بار در کشور به دوچرخه برقی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برای نخستین بار در کشور، تعدادی از پاکبانان رفت و روب و تنظیف شهری در مشهد به دوچرخه برقی همراه با گاری زباله گیری مجهز شدند.

علی نجفی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پاکبانان رفت و روب و تنظیف شهری در مناطق مختلف شهر مشهد روزانه به همراه تجهیزات خود شامل گاری زباله گیری ۲۲۰ لیتری و جارو مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند تا نظافت شهر را انجام دهند.

او افزود: این حجم از جا به جایی علاوه بر ایجاد خستگی مضاعف برای پاکبانان، سرعت نظافت را نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در همین راستا و براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با تجهیز دوچرخه‌های برقی به گاری بارگیری مخزن زباله و تجهیزات پاکبانان، طرح پاکبانان دوچرخه سوار مشهدی به صورت آزمایشی آغاز شد.

نجفی بیان کرد: این طرح در هفت مسیر اصلی شهر، به‌ویژه محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اجرا شده است و پس از بررسی‌های کارشناسی و افزایش معنادار راندمان فعالیت آنها، به تدریج تعداد بیشتری از محور‌های شهری به این دوچرخه‌ها تجهیز می‌شود.

او تصریح کرد: دوچرخه‌های برقی محیط زیستی هستند و با هر بار شارژ باتری، دوچرخه سوار می‌تواند تا ۳۰ کیلومتر مسافت را بدون پدال زدن طی کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.