سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه لباس فرم جدید برای دانش آموزان قزوینی اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانواده‌ها هیچ اجباری در تهیه لباس فرم جدید برای دانش آموزان وجود ندارد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند فرزندانشان از لباس فرم سال‌های گذشته استفاده کنند بنابراین هیچ الزامی برای خرید لباس فرم جدید وجود ندارد و در خرید آن کاملاً مختار هستند.

وی با بیان اینکه انتخاب رنگ و نوع فرم لباس مدارس برعهده شورای مدارس است، اظهار داشت: بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس مبنای تصمیم گیری در مورد لباس دانش آموزان شورای مدرسه است که نماینده اولیای دانش‌آموزان نیز در آن عضویت دارد.

سیاهکالی مرادی با اشاره به حضوری بودن آموزش‌ها در سال تحصیلی جدید، تاکید کرد: لباس فرم دانش آموزان همچون سال گذشته انتخاب شده تا خانواده‌ها هزینه مضاعفی را در این خصوص پرداخت نکنند.

این مسوول تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مدارس به دانش‌آموزان اعلام کردند که می‌توانند لباس فرم سال گذشته خود را استفاده کنند و فقط دانش آموزان پایه‌های ورودی مانند اول دبستان، سال اول متوسطه و متوسطه دوم باید لباس فرم را تهیه کنند.

سیاهکالی مرادی افزود: پوشیدن لباس فرم برای دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست، اما بر اساس قوانین، لباس دانش‌آموزان باید متناسب با محیط آموزشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پوشیدن لباس فرم بر ایجاد نظم و یکرنگی ظاهری دانش آموزان در مدرسه تاثیرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده است، افزود: کتاب‌های درسی دانش آموزان مقاطع ابتدایی در استان توزیع شده و کتاب‌های دانش آموزان متوسطه اول و دوم و هنرستان‌ها هم در دست توزیع است.

استان قزوین دارای ۲۴۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.