سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داربستی شدن ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور قزوین

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان طی یک سال گذشته داربستی شدند.

محمد پیله فروش مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۵۰۰ هکتار از باغ‌های انگور استان طی یک سال گذشته با هدف ارتقای بهره وری و مقابله با آفات و سرمازدگی داربستی شده‌اند.

 پیله فروش افزود: داربستی کردن باغ‌های انگور منجر به افزایش کیفیت محصول و ارتقای باردهی و کاهش آفات و بیماری‌های مربوط به این میوه می‌شود و این محصول را از سرمازدگی حفاظت می‌کند.

وی اظهار داشت: داربستی کردن باغ‌های انگور در هر هکتار نیازمند صرف ۱۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه است.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر حدود هفت هزار هکتار از باغ‌های انگور استان قزوین که عمدتا در شهرستان تاکستان قرار دارند داربستی شده اند، افزود: البته تمامی باغ‌های انگور استان قابلیت داربستی کردن را ندارند و باغ‌های سنتی و فرسوده باید حذف و با باغ‌های جدید و جایگزین شوند که توجه به این مساله در دستور کار مدیریت امور باغبانی جهاد کشاورزی می‌باشد، اما یک اقدام زمان بر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: مقرر شده تا از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، هزار هکتار از باغ‌های انگور قزوین داربستی شوند.

استان قزوین رتبه دوم تولید انگور در کشور را داراست.

استان قزوین دارای حدود ۷۵ هزار هکتار باغ مثمر است که از این رقم ۳۲ هزار هکتار را باغ‌های انگور تشکیل می‌دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.