سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ۵ کتاب روایت قصه همسران و مادران شهدا در کرمان رونمایی شد

از ۵ کتاب به نام‌ های به رنگ خدا، دختر دبیرستان آزادی، فصل عسل، نفر چهارم و دو خواهر، دو رزمنده که قصه همسران و مادران شهیدان را روایت می‌کنند، رونمایی شد.

امروز ۲۷ شهریورماه در جلسه شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس که با حضور سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان و جمعی از مسئولان استانی در استانداری کرمان برگزار شد، از ۵ جلد عنوان کتاب به نام‌های «به رنگ خدا»، «دختر دبیرستان آزادی»، «فصل عسل»، «نفر چهارم» و «دو خواهر، دو رزمنده» که قصه همسران و مادران شهیدان را روایت می‌کنند، رونمایی شد.

مریم السادات طباطبایی، سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس، نتیجه ایثار و پایمردی بسیاری از مردان و شیر زنان این مرز و بوم بوده است، گفت: امروز ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ ارزشی در سطح جامعه بنیان و نهادینه شده است.

او افزود: هنوز یادمان نرفته است چه بسیار مادران سلحشوری بودند که با تربیت اولاد صالح و معرفی آنان به مراکز بسیج برای اعزام به جبهه، قوت قلبی برای مسئولان در زمان جنگ بودند.

طباطبایی بیان داشت: تک تک ما موظفیم در مسیری که خدا جلوی ما قرار داده تا زمانی‌که عهده دار این وظیفه هستیم، بهترین خدمات را به خلق ارائه دهیم.

او با تاکید براینکه بانوان همواره از ارکان مهم جامعه به شمار می‌روند، افزود: اگر بانوان نباشند، استحکام خانواده دچار لرزش خواهد شد؛ بنابراین وظیفه مادران وظیفه انبیا است و هر ۲ وظیفه تربیت را به عهده دارند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: ارتباط با شهدا و انس با شهدا برکات زیادی را در زندگی شامل حال انسان خواهد کرد؛ بنابراین باید بحث شهدا را جدی گرفته و در راه شناساندن شهدا به نسل جوان و احیای ارزش‌ها تلاش کنیم.

سرهنگ مهدوی فرد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقش مشارکت‌های زنان در دوران دفاع مقدس گفت: نقش زنان در دوران مقدس بر کسی پوشیده نیست و تاکنون این نقش ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.