سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین نشدن حق آبه، بزرگترین چالش تالاب‌ها است

رئیس اداره تالاب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تامین حق آبه تالاب‌ها طبق قانون باید بعد از مصرف شرب در دستور کار قرار گیرد.

شجاعی فر امروز در جلسه کمیته مدیریت جامع تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد افزود: یکی از مهمترین چالش‌های تالاب‌ها در حفاظت و نگهداری از آن‌ها تامین نشدن و تعیین حق‌آبه بوده که ضروری است برای تحقق آن پیگیری‌های بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: حق آبه تالاب‌ها حداقل آبی است که سالانه برای احیا و پایداری تالاب‌ها مورد نیاز است و باید در زمان مناسب به سمت تالاب رهاسازی شود.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری مهاباد نیز گفت: اهمیت وجود تالاب‌ها در راستای احیای دریاچه ارومیه نیز پر رنگ و حساس بوده و نیاز است حق آبه آن هم تامین شود.

خشایار صنعتی، تالاب‌های سطح شهرستان را یک سرمایه گرانقدر دانست و افزود: بعد نظارتی بر مسیر انتقال آب به تالاب کانی برازان نیز باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

وی شناسایی و معرفی ظرفیت‌های تالاب بین المللی کانی برازان را ضعیف عنوان کرد و گفت: نتایج اجرای طرح‌های آبیاری و میزان صرفه جویی آب در اراضی تحت پوشش هم باید بررسی و گزارش شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.